علی صبحی روز سه شنبه در نشستی با فرماندار خلخال افزود:با تلاش راهداران در حال حاضر به جز راه ارتباطی روستای اق سو واقع در بخش خورش رستم خلخال که به علت حجم بالای بیش از  پنج متر در طول مسیر آن مسدود است راه ۱۳۰ روستای مسدود برف روبی و بازگشایی شده و ترددخودروها در آنها جریان پیدا کرده است. 

 وی از برف روبی ۱۱۲ هزارو ۴۱۷ کیلومتر باند در جاده های مواصلاتی استان خبر داد و اظهار کرد: علاوه بر این میزان از برف‌روبی که  از ابتدای مهرماه سال جاری تاکنون انجام شده درمدت یاد شده به چهار هزارو ۶۱۳ خودروی گرفتار شده دربرف نیز توسط راهداران پرتلاش راهداری استان اردبیل امدادرسانی شده است.

صبحی با بیان اینکه در جریان بارش‌های سنگین برف بهمن ماه امسال راه بیش از هزار و ۳۰۰ روستای استان مسدود شد، اظهار کرد: برای بازگشایی مسیرهای مسدود روستایی در این مدت ۳۴ هزارو ۵۶۸ کیلومتر از جاده‌های  روستایی استان برف روبی شده است.

وی با اشاره به استقـرار۱۱۰ اکیپ راهداری با ۴۳۵ نفر نیروی انسانی تا پایان فروردین ماه سال آینده در جاده‌  و گردنه‌های استان گفت: جهت انجام عملیات برف روبی و بازگشایی جاده ها بیش از ۱۳ هزارو ۵۹۸ تن مخلوط شن ونمک استفاده شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل از مردم و رانندگان خواست در سفرهای زمستانی تجهیزات لازم به ویژه زنجیرچرخ به همراه داشته باشند و جهت اطلاع از وضعیت جاده‌ها قبل از آغاز سفر با سامانه ۱۴۱ ویا شماره تلفن ۳۳۷۴۵۹۰۲ مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل  تماس بگیرند.

وی با اشاره به واگذاری کار احداث و اجرای پروژه های راه سازی روستایی از اداره کل راه وشهرسازی استان به اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای گفت:  از  ابتدای سال آینده  برای تمکیل پروژه های نیمه تمام آسفالت راه‌های روستایی خلخال تلاش خواهد شد.

فریدون بابایی فرماندار خلخال نیز دراین نشست  با بیان اینکه شاخص آسفالت راه های روستایی این شهرستان از سایر مناطق استان اردبلیل و کشور همچنان پایین است خواستار توجه ویژه اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان به این موصوع وکاهش فاصله شاخص بهره‌مندی جمعیت روستای خلخال از راه آسفالت با سایر شهرستان‌ها شد .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.