بهزاد نواختی‌مقدم روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: از این تعداد پنج هزار و ۲۰۸ نفر در برف و کولاک، ۱۹۲ نفر در خدمات مناسبتی، ۳۶ نفر در حوادث جاده‌ای، هشت نفر در حوادث شهری، هفت نفر در آتش‌سوزی جنگل و مرتع و چهار نفر هم در حوادث کوهستان دچار حادثه شده بودند.

وی با اشاره به امدادرسانی عوامل جمعیت هلال احمر استان به ۶۷ فقره حادثه در بهمن ماه افزود: در این حوادث ۴۶ نفر مصدوم شدند که ۲۲ نفر در حوادث جاده‌ای، ۱۹ نفر در برف و کولاک و پنج نفر در حوادث شهری دچار مصدومیت شده بودند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اردبیل همچنین گفت: ۳۰ نفر از حادثه‌دیدگان توسط عوامل جمعیت هلال احمر استان به مراکز درمانی انتقال یافتند که ۱۷ نفر آنها در برف و کولاک، ۹ نفر در حوادث جاده‌ای و چهار نفر در حوادث شهری دچار حادثه شدند.

نواختی‌مقدم با اشاره به اسکان اضطراری افراد گرفتار شده در برف و کولاک افزود: ۹۵۵ نفر در برف و کولاک توسط عوامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل اسکان اضطراری یافتند.

وی با اشاره به امدادرسانی یک‌هزار و ۳۹۰ نفر در برف و کولاک خلخال تصریح کرد: در این شهرستان ۵۸ دستگاه خودرو رهاسازی شده و ۹ نفر هم اسکان یافتند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اردبیل ادامه داد: ۱۶۵ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۱۰ هزار قرص نان و ۱۴۴ قوطی کنسرو بین روستاهای گیر افتاده در برف و کولاک خلخال توزیع و در مجموع ۵۸۴ تخته پتو، ۱۸۵ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۱۰۵ بسته آب معدنی، ۱۱ هزار و ۳۰ قرص نان، ۲۳۸ بسته بیسکویت، ۴۱ کیلو خرما و ۴۰۵ کنسرو لوبیا توزیع شد.

وی افزود: عوامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با بکارگیری یک هزار و ۱۴ نفر روز نیروی عملیاتی و ۱۲۸ دستگاه ناوگان شامل ۹۶ دستگاه آمبولانس، ۱۹ دستگاه خودرو ست‌نجات، ۱۰ دستگاه خودرو کمک‌دار پشتیبانی، ۲ دستگاه خودرو سنگین و یک بالگرد عملیات های امدادی را در بهمن ماه انجام دادند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.