سید ناصر میرمرسلی روز دوشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: این ۲ واحد ناتوایی سنگکی به علت انجام تخلفاتی از قبیل تعطیلی خودسرانه ، عدم رعایت موازین بهداشتی،گران فروشی، افزایش خودسرانه قیمت،کم‌فروشی و برخورد نامناسب با مشتریان به یک مدت یک و ۲ هفته تعطیل شده و آرد سهمیه آنها   نیز کسر شد.

وی با بیان اینکه در ماه‌های اخیر بیشترین تخلفات نانوایی‌ها  در این شهرستان مربوط به نانوایی‌های سنگک‌پز خلخال است، اظهار کرد: در حالی که پروانه فعالیت و امتیاز یک واحد نانوایی سنگکی به علت تکرار تخلفات و بی‌توجهی به تذکرات در ماه پیش لغو شد در صورت تکرار تخلف از سوی نانوایی‌های متخلف  پروانه فعالیت آنها نیز لغو خواهد شد.

او اضافه کرد: در حال حاضر ۹ واحد نانوایی سنگکی در خلخال نان سنگکی می پزند که  ۶ واحد آن سنتی، ۲ واحد نیمه‌ماشینی و یک واحد نیز  اتوماتیک  می باشد.فعالیت می‌کنند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر ۱۶۲ واحد نانوایی دولتی و آزادپز در این شهرستان در تامین نان مصرفی مردم فعالیت دارند که از این تعداد ۱۱۱ واحد نانوایی دولتی و سهمیه‌پز بوده و از آرد تمام یارانه‌ای بهره‌مند هستند.

وی بیان‌کرد: از مجموع ۱۱۱ واحد نانوایی دولتی  خلخال ۷۲ واحد بربری‌پز و ۳۹ واحد لواش‌پز هستند و سایر انواع نان از جمله سنگک و تافتون تنها از طریق نانوایی‌های آزادپز پخت و تامین می‌شود.

 بابک مرسلی رییس اداره تعزیرات حکومتی خلخال نیز از شدت برخورد با تخلفات نانوایی‌ها در این شهرستان در طول سال جاری خبر داد و افزود : امسال نانوایی‌های متخلف به علت گران‌فروشی،کم فروشی، فروش خارج از شبکه توزیع آرد، عدم رعایت موازین بهداشتی وتعطیلی خودسرانه محل کسب  علاوه بر اعمال تعطیلی و پلمپ موقتی و یا دایمی به پرداخت ۱۲۰ میلیون ریال جریمه نقدی درحق دولت محکوم شده‌اند.

خلخال در جنوب اردبیل واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.