رامین صادقی روز یکشنبه در نشستی با فرماندار خلخال افزود: نتیجه باز گشت ۱۱۴ واحد راکد به چرخه  تولید فراهم شدن زمینه  ۷۳۰ فرصت شغلی جدید با بازگشت کارگران بیکار شده این واحدها بر سر کار قبلی خود است.

او اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده در ابتدای سال‌جاری توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تعداد ۱۵۸ واحد تولیدی راکد در استان شناسایی شده بود .

صادقی اضافه کرد: با توجه به فراهم بودن زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی اردبیل، لازم است با واگذاری و در اختیار گذاشتن سوله‌های واحدهای تولیدی راکد برای سرمایه‌گذاران جدید، تکلیف آن‌ها مشخص شود.

او اظهار  با اشاره  به تحریم‌های اقتصادی، تلاش بیش از پیش دستگاه‌ها و کارشناسان برای جذب و تکریم سرمایه‌گذاران را  ضروری دانسته و اظهار کرد: باید از هر فرصتی برای رونق تولید و ایجاد کسب و کار  استفاده کنیم و  در این‌ باره باید همکاری بین کارشناسان دستگاه‌های صادرکننده مجوز و پرداخت کننده تسهیلات صورت گیرد .

در این نشست فرماندار خلخال نیز گفت: با وجود مشکلات اقتصادی، در حال حاضر 68 درصد از واحدهای تولیدی بهره‌برداری شده در شهرک صنعتی این شهرستان فعال هستند.

فریدون بابایی اظهار کرد: با حمایت‌های لازم از سرمایه‌گذاران از جمله اعطای تسهیلات سرمایه در گردش و همچنین رفع موانع و مشکلات تولید، برای فعال شدن واحدهای باقیمانده راکد و غیر فعال نیز تلاش می‌شود.

وی گفت: هم اکنون 151 نفر در واحدهای صنعتی فعال این شهرک مشغول کار هستند که با راه‌اندازی واحدهای غیر فعال زمینه بازگشت دوباره کارگران بر سرکار قبلی و نیز ایجاد زمینه اشتغال جدید در واحدها فراهم خواهد شد.

خلخال در جنوب اردبیل واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.