وحید کنعانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات اجرایی شبکه آبیاری پایاب سد گیوی با مشارکت بانک کشاورزی و بانک سپه آغاز شده و با تکمیل و راه‌اندازی این پروژه علاوه بر رشد و شکوفایی بخش کشاورزی ،اشتغال بیشتری در این منطقه ایجاد و منجر به مهاجرت معکوس خواهد شد.

وی بیان کرد: تکمیل پایاب سد گیوی که تحقق آن فرصت‌های عظیم اشتغال و سرمایه‌گذاری را در این شهرستان فراهم می کند به دو هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز داشت که با پیگیری های لازم تامین شد.

فرماندار کوثر با اشاره به اینکه این شهرستان داشته‌های ارزشمند خدادادی از طبیعت دلپذیر و موقعیت جغرافیایی کم نظیر گرفته تا چشمه‌های آب معدنی و باغ‌های زیبا با انواع میوه های مرغوب را در خود جای داده است، افزود: این قابلیت‌ها زمینه بکری را برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری این شهرستان فراهم کرده است.

 کنعانی اضافه کرد: آب گرم معدنی گیوی، دریاچه سد گیوی و رودخانه‌ای که این سد روی آن بسته شده و نیز غار یخکان که در حوالی آن واقع است با مناظر و چشم اندازهای دلپذیر اطراف خود یک مثلت مهم گردشگری را در منطقه ایجاد کرده است.

او بیان کرد: دریاچه سد در پایین آب گرم معدنی گیوی واقع شده و بطورکامل مشرف بر دریاچه و رودخانه گیوی چای است و به شکل یک مجموعه ، چشم انداز کم نظیری را برای تفرج ،استراحت و آرامش گردشگران فراهم کرده است.

شهرستان کوثر به مرکزیت شهر گیوی ۸۵ کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد، سد گیوی (کوثر) با ظرفیت ۷۶ میلیون متر مکعب ۱۰۲ متر ارتفاع دارد و عملیات اجرایی آن از سال ۸۳ آغاز شده، این سد بر روی رودخانه گیوی چایی از نوع خاکی سنگ ریزه‌ای با هسته رسی احداث و حجم مفید آن ۵۳ میلیون مترمکعب است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.