آیت الله  سیدحسن عاملی در آیین آغاز اجرای شبکه آبیاری پایاب سد گیوی افزود: راه اشتغال و تولید، سرمایه گذاری بخش خصوصی است  و مسوولان باید  برای جذب و جلب سرمایه‌گذاران هر انچه از دستشان بر می آید انجام دهند.

وی سرعت کار در اجرای پروژه ها را یادآور شد و گفت:فصل‌کاری در این استان محدود بوده و ضروری است با تامین اعتبارات لازم اجرای پروژه‌ها سرعت گیرد.

عاملی با بیان اینکه به دلیل فصل‌کاری محدود در اردبیل بانک‌های عامل در تخصیص اعتبارات باید تعجیل کنند، افزود:در صورت تامین اعتبار مسوولان آب منطقه ای با کار جهادی این پروژه را به اتمام می‌رسانند.

عباس جنگی مرنی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل هم در این آیین گفت: پایاب گیوی هفت هزار هکتار اراضی زراعی و باغی در شهرستان کوثر را آبیاری می‌کند.

وی  افزود: با اجرای این طرح سه هزار هکتار از اراضی منطقه تبدیل به اراضی آبی و همچنین حدود چهار هزار هکتار از باغات دیم توسعه می‌یابد.

جنگی بیان‌کرد: بانک کشاورزی بر اساس تفاهم نامه‌ای ۲۲۰۰میلیارد ریال از منابع مالی پروژه سدگیوی را با مشارکت یک بانک دیگر تامین خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل افزود: همزمان با تامین مالی طرح شبکه آبیاری و زهکشی گیوی ، شرکت آب منطقه‌ای اردبیل نیز فراخوان انتخاب پیمانکار را منتشر می‌کند و با انتخاب پیمانکار عملیات اجرایی این طرح شروع و تحویل کشاورزان خواهد شد.

جنگی مرنی اظهارداشت: توسعه و بهبود اراضی دیم و باغات شهرستان کوثر (گیوی) ، کنترل سیلاب رودخانه گیوی ، ایجاد اشتغال ، جلوگیری از مهاجرت اهالی و افزایش جاذبه‌های توریستی شهرستان از اهداف احداث سد گیوی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: سدگیوی با حجم مخزن ۷۶ میلیون مترمکعب ۱۰۲ متر ارتفاع دارد و عملیات اجرایی آن از سال ۸۳ آغاز شده است.

سد گیوی بر روی رودخانه گیوی‌ چایی از نوع خاکی سنگ‌ریزه‌ای با هسته رسی احداث و حجم مفید آن ۵۳ میلیون مترمکعب است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.