به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل، کورش یزدان در دوره آموزشی کار با زیرسامانه‌های ثبت شکایت و دادرسی سامانه جامع روابط کار ویژه استان‌های منطقه ۷ شمال غرب کشور در اردبیل گفت: راه اندازی سامانه جامع روابط کار گامی بزرگ جهت تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به جامعه کار و تولید است.

وی با اشاره به جزئیات راه‌اندازی سامانه جامع الکترونیکی روابط کار در کشور، افزود: پس از اجرای این سامانه به صورت پایلوت و شناسایی مشکلات آن، سامانه جامع روابط کار در راستای رسیدگی الکترونیکی به شکایات حوزه کار، کارگری و کارفرمایی سامانه جامع الکترونیکی روابط کار در کشور راه اندازی شد.

مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تجربه موفق اجرای این سامانه در استان اردبیل، افزود: پیگیری و پیش قدمی استان اردبیل در راه اندازی این سامانه و رویکرد و نگاه مثبت مدیریتی یکی از موارد مهم در اجرا، احصای نواقص و راه اندازی سامانه جامع روابط کار بود.

وی عنوان کرد: کاهش مدت زمان رسیدگی به شکایات در هیأت‌های تشخیص اردبیل گاهی به زیر ۱۰ روز و تأیید بالای ۹۰ درصد آرای صادره این استان در فرجام خواهی‌های انجام شده در شعبات دیوان عدالت اداری کشور نشان از تمرکز و همراهی سامانه برای افزایش کمی و کیفی خدمات به جامعه کار و تولید است.

مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: پس از اجرای آزمایشی موفق این سامانه در چند استان همزمان با ۲۲ بهمن سال جاری سامانه جامع روابط کار در کل کشور راه اندازی شد.

وی بیان اینکه این سامانه فقط محدود به ثبت شکایت و دادخواست کارگر و کارفرما نیست، عنوان کرد: فعلاً ۲۲ زیر سامانه از این نرم افزار فعال شده و با راه اندازی ۴۸ زیرسامانه دیگر تمام خدمات حوزه روابط کار اعم از بیمه بیکاری، طبقه بندی مشاغل و سایر موارد دیگر الکترونیکی خواهد شد.

یزدان با اشاره به اهمیت برگزاری دوره آموزشی کاربران سامانه جامع روابط کار و استفاده از تجربیات موفق کارشناسان روابط کار استان اردبیل با این سامانه، گفت: با توجه به شرایط جوی نامناسب هفته گذشته استان اردبیل، این دوره آموزشی با تأخیر و با حضور مدیران، رؤسا و کارشناسان حوزه روابط کار استان‌های منطقه هفت غرب کشور از آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان و اردبیل طی امروز و فردا برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شفافیت هدف اصلی سامانه جامع روابط کار است، گفت: با راه‌اندازی سامانه جامع روابط کار، کارفرمایان به این موضوع پی خواهند برد که حتی اگر قراردادی منعقد نشود، جزئیات فعالیت کارگر مشخص است و کارگر می‌تواند از تمام مزایایی که در قانون کار وجود دارد بهره‌مند شود.

وی گفت: با راه اندازی سامانه جامع روابط کار در استان اردبیل به صورت پایلوت کمک شد که با هم اندیشی و تبادل نظر نواقص و نقاط ضعف سامانه شناسایی شده و با برطرف کردن آن به سطح رضایتمندی مطلوب برسیم.

مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت کار افزود: امروز در سطح دنیا دولت الکترونیک و تبادل الکترونیک امری ضروری است و ما نیز در چارچوب دولت الکترونیک مکلف به انجام این کار هستیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.