امین رستم زاده روز سه‌شنبه در جلسه هم‌اندیشی و آسیب‌شناسی تسهیل‌گران طرح ملی مشاغل خانگی بیان کرد: طبق جلسات مشترکی که با اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بانک‌ها داشتیم، مقرر شد تا به پشتیبانانی که بر اساس طرح‌ ملی مشاغل خانگی در جهت اتصال به بازار این طرح به عنوان فاز نهایی، چرخه کارآفرینی و اشتغال را کامل می‌کنند، متناسب با طرح، رسته و افراد شاغل در آن رسته وام اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه حمایت از پشتیبانان جهت اتصال به بازار متقاضیان مشاغل خانگی که توانمند شده‌اند نیازمند مدل مشخص حمایتی است، اظهار داشت: شناسایی و تشکیل بانک پشتیبانان واقعی این حوزه ضروری است.

وی ادامه داد: فرمانداری‌ها و دستگاه‌های متولی می‌توانند با به روز کردن بانک‌ها، قدم‌های عملیاتی‌تری را در راستای اشتغالزایی، کارآفرینی و تحقق کیفی این طرح ملی بردارند.

رستم‌زاده با اشاره پایلوت بودن استان در اجرای این طرح ملی، بیان کرد: انعطاف و تغییرات اجرایی طرح و تکنیک‌های آن به خاطر اثربخش بودن کیفی از مزیت‌های آن است.

وی با بیان اینکه طرح مطالعاتی و نیازسنجی این طرح ملی در مرحله پایلوت بسیار باکیفیت پیش‌بینی شده، گفت: مدل نهایی در این راستا سریعا اجرا خواهد شد.

رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی با اشاره به معضل فرهنگ دریافت وام و هزینه‌کرد آن در غیر محل، افزود: تخصیص اعتبار به مجرای اثرگذار، پشتیبانان واقعی و پایدار طرح یکی از چالش‌های اساسی این طرح است.

وی وجود نداشتن فرهنگ کار تیمی و جمعی را یکی از آفت‌های اساسی اقتصادی دانست و ادامه داد: این امر نیاز به آموزش بر روی جامعه از دوران کودکی دارد و با برنامه‌های کوتاه مدت نمی‌شود به نتیجه مثبت آنچنانی رسید.

رستم‌زاده با تاکید بر اینکه اتصال به بازار یک حلقه مغفول و مفقود تولید محصول و خدمات در کشور است، تصریح کرد: این اتصال کیفی نیازمند یک رویکرد و نگرش کیفی عملگرای اثربخش و در عین حال علمی و مبتنی بر واقعیت‌های نوین بازار است.

وظیفه تسهیلگران و جهادگران جهاددانشگاهی برنامه‌ریزی عملیاتی برای رفع چالش‌های مختلف پیش‌بینی نشده در اجرای طرح و ارایه راه حل برای مشکلات موجود است.

۳۲۱۴/۳۰۷۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.