فریدون بابایی در گفتگو با ایرنا با تقدیر از تلاش راهداران دو حوزه استان اردبیل وگیلان دربازگشایی مسیر مسدود شده از برف خلخال به اسالم افزود: تا ظهر روز گذشته راهداران خلخال موفق به  بازگشایی این جاده در داخل حوزه استحفاظی استان اردبیل و همچنین چهار کیلومتر از حوزه گیلان شده بودند .

وی اظهار کرد: با تلاش راهداران اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان تالش و پایان برف‌روبی جاده در داحل حوزه گیلان هم اکنون ارتباط  از دو سمت خلخال و اسالم  برقرار و آمد و شد خودروها در این مسیرکوهستانی با استفاده از زنجیر چرخ امکان پذیر شده است.

بابایی گفت: جاده  ارتباطی خلخال به اسالم از شب 21 بهمن ماه امسال به علت بارش  برف که ارتفاع آن در برخی نقاط تا چهار نیز می رسید و همچنین کولاک شدید بر روی خودروها مسدود شده و پس از 6 روز این راه  دوباره باز شد.

فرماندار خلخال گفت: به علت مسدود شدن جاده ارتباطی خلخال به پونل از همان ابتدای بارش‌های برف در پاییز ، راه خلخال به اسالم تنها مسیر ارتباطی موجود برای دسترسی مردم خلخال به استان گیلان است.

او اظهار کرد:با تخصیص 200 میلیارد ریال اعتبار از سوی معاون رییس جمهور ی و رییس سازمان برنامه وبودجه برای اجرای پروژه احداث تونل در گردنه الماس و حذف این گردنه ضمن افزایش ایمنی تردد در این جاده همیشه برف‌گیر و کوهستانی 13 کیلوکتر از طول مسیر فعلی راه خلخال به اسالم کوتاهترخواهد شد .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.