سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خلخال روزپنج شنبه شنبه به خبرنگار ایرنا نیز گفت: بارش برف همراه با کولاک و یخبندان  سطح جاده در گردنه الماس واقع در جاده ارتباطی خلخال به اسالم  موجب کندی در تردد خودروها در این [جاده و دیگر  راه‌های  کوهستانی و برف گیر این شهرستان شد.

معروف خسوری افزود: با وجود بارش برف همراه با کولاک شدید و محدودیت دید ناشی از کولاک تلاش شبانه‌روزی راهداران این اداره  مانع از مسدود شدن راه پوشیده از برف خلخال - اسالم شده و تردد خودروها در این جاده  ارتباطی به استان گیلان با استفاده از زنجیر چرخ صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بی‌توجهی رانندگان به سطح برفی و یخبندان جاده خلخال به اسالم و عدم استفاده از زنجر چرخ قبل از رسیدن به منطقه کولاک‌گیر جاده موجب غافلگیر شدن آنها در برف و کولاک گردنه های موجود می‌شود، افزود: انتظار از همه رانندگان خودروها همراه داشتن لوازم مورد نیاز مسافرت‌های زمستانی و  اطلاع از آخرین وضعیت راه  است.

وی اظهارداشت:  بسیاری از رانندگان خودروهای عبوری فاقد زنجیرچرخ در گردنه الماس به محض برخورد با سطح برفی و لغزنده جاده در جاده کوهستانی خلخال - اسالم مجبور به توقف و یا ناچار به بازگشت به مبدا حرکت خود می‌شوند .

سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خلخال گفت: سطح جاده در گردنه الماس از بامداد امروز بارها برف‌روبی ، بازگشایی و نمک‌پاشی شده ولی به علت ادامه بارش برف سنگین همراه با کولاک عبور از این گردنه تنها با استفاده از زنجیرچرخ امکان‌پذیر است.

خسروی با توصیه به رانندگان برای داشتن زنجیرچرخ و سایر لوازم گرمازای زمستانی در زمان حرکت به سمت گردنه الماس افزود: حرکت رانندگان خودروهای فاقد زنجیرچرخ در این مسیر علاوه بر گرفتاری آنها موجب راه‌بندان مقطعی و توقف سایر وسایط نقلیه در حال حرکت  می‌شود.

وی  با بیان اینکه در حال حاضر غیر از راه مسدود شده از برف خلخال - پونل در استان گیلان ، سایر راه‌های اصلی ،فرعی و روستایی خلخال باز بوده و تردد خودروها جریان دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.