اروجعلی علیزاده، روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه در پی بارش برف اوایل این هفته در استان به طور متوسط راه ارتباطی ۳۰ درصد از روستاهای استان بسته شده بود، افزود: با تلاش شبانه روزی نیروهای راهداری بخش عمده ای از راه های روستایی بسته شده بازگشایی شده و هم اکنون تلاش برای بازگشایی بقیه راه ها ادامه دارد.

وی یادآوری کرد: هم اکنون راه ارتباطی ۲ روستا در هشترود، ۳ روستا در بستان آباد، ۳ روستا در چاراویماق و ۲ روستا در سراب بسته است که به زودی راه آن ها نیز باز می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: این روستاها در مناطق کوهستانی واقع شده و فاقد راه روستایی هستند، بنابراین اعزام نیروهای راهداری به این روستاها برای برف روبی به علت نبود راه دسترسی با سختی و دشواری انجام می شود.

علیزاده، ادامه داد: هم اکنون ۲ هزار و ۷۵۴ روستا در سطح استان وجود دارد که از این تعداد حدود یک هزار روستا فاقد راه دسترسی مناسب است و در ساعات اولیه بارش برف راه بیشتر آن ها مسدود می شود.

وی اظهار داشت: در ۴۸ ساعت اولیه بارش برف حدود ۱۴ هزار کیلومتر از راه استان با تلاش عوامل راهداری و با استفاده از دستگاه های سنگین و سبک برف روبی و نمک پاشی شد.

علیزاده، با اشاره به ورود سامانه جدید بارشی از بعد از ظهر فردا  به استان ادامه داد: در زمان بارش برف اولویت نیروهای راهداری استان برف روبی و جلوگیری از بسته شدن آزاد راه، راه های اصلی، شریانی و فرعی، بزرگراه ها و در نهایت راه های روستایی است.

 آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا بوده و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستاها سکونت دارند.

این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.