علی رحمتی جمعه شب به خبرنگار ایرنا افزود:با توجه با تاکید استاندار اردبیل در جلسه ستاد مدیریت بحران خلخال مبنی بر لزوم بازگشایی تنها جاده  دسترسی مردم منطقه به استان گیلان در فصل زمستان،  عملیات برف‌روبی وبازگشایی این مسیر از صبح شنبه  آغاز و پیش‌بینی می‌شود  بازگشایی این راه در حوزه استحفاظی استان اردبیل بیش از ۲روز طول نکشد . 

وی بیان کرد: در حال حاضر راه خلخال به اسالم در هر دو  حوزه گیلان و اردبیل مسدود بوده  و کلیه امکانات راهداری استان امروز در قالب چندین محموله ترافیکی به خلخال انتقال و این مسیر با همکاری استان گیلان در حوزه شهرستان تالش و حوزه شهرستان خلخال بازگشایی خواهد شد.

او از برطرف شدن مشکل انسداد جاده ارتباطی خلخال به شاهرودخبر داد و افزود: در طول ۲روز اخیر بیش از ۹ حادثه سقوط بهمن سنگین دراین منطقه رخ داده که بزرگترین بهمن مربوط به نزدیکی روستای اسکستان بخش شاهرود در ۱۴ کیلومتری جاده بود  که موجب راه ‌بندان  ۱۲ ساعته شد اما با تلاشراهداران مسیر پاک‌سازی و از عصرامروز تردد روان در این راه  جریان یافت.

مدیرکل راهداری  وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل با اشاره به اینکه با کمترین کولاک راه‌های بازگشایی شده بسته می‌شود گفت: بیشترین بازگشایی در مسیر راه‌های روستایی خلخال در چند روز اخیر رخ داد که با تلاش همکاران راه یک روستا بعضا چهار  بار بازگشایی ولی با وزش باد تند و وقوع کولاک همان مسیر دوباره مسدود شده است.

رحمتی  با بیان اینکه کولاک شدید در جاده‌های ارتباطی روستایی خلخال اجازه مانور ماشین آلات برف‌روبی را به راهداران نمی‌دهد افزود:با این حال راهداران موفق به بازگشایی راه روستای بفراجرد  بعنوان  سخت‌ترین راه روستایی این منطقه  شده و استاندار اردبیل  با  اهالی آن دیدار وگفتگو کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.