فرماندار خلخال  روز دوشنبه در گفتگو با ایرنا گفت: بارش برف همراه با کولاک شدید در سومین روز متوالی خود در این منطقه موجب مسدود شدن بسیاری از راه های ارتباطی خلخال شده و به علت شدت  تندباد و کولاک برق چند روستای این شهرستان نیز از شب گذشته قطع شده است .

فریدون بابایی افزود: بارش برف سنگین همراه با کولاک برای سومین روز مدارس خلخال را در کلیه مقاطع تحصیلی تعطیل کرد.

فرامرز فرض الله پور رییس اداره هواشناسی خلخال نیز گفت: دمای هوای امروز این شهر به ۱۲ درجه زیر صفر رسید که در مقایسه با حداقل دمای روز گذشته ۱۱ درجه سردتر شده است 

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خلخال نیز در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت : بارش برف سنگین موجب مسدود شدن راه ارتباطی ۷۰ روستا در سه بخش مرکزی،شاهرود و خورش رستم این شهرستان شده و با توجه به افزایش شدت بارندگیها تا روز چهارشنبه به همه اهالی روستاهای منطقه توصیه می شود تا زمان آرام شدن هوا  از مسافرت و تردد در راه‌های روستایی خودداری کنند.

معروف خسروی با بیان اینکه تلاش راهداران برای بازگشایی مسیرهای مسدود شده روستایی هم‌اکنون ادامه دارد، افزود: با وجود بارش برف با تلاش راهداران راه‌های ارتباطی اصلی و فرعی بین شهری این شهرستان برف‌روبی و بازگشایی شده و تردد خودروها در آنها جریان دارد.

وی با اشاره به بارش سنگین برف همراه با کولاک و یخبندان در گردنه الماس واقع درجاده ارتباطی خلخال - اسالم اظهارکرد: هم‌اکنون ارتفاع برف در این گردنه از یک متر گذشته و کولاک برف موجب کاهش دید افقی رانندگان حتی به پنج متر در طول مسیر برف وکولاک این جاده  شده است .

وی اظهار کرد: با وجود بازبودن این مسیر در حال حاضر تردد از گردنه الماس تنها با زنجیرچرخ و همراه داشتن لوازم گرمازای زمستانی و همچنین رعایت کامل احتیاط از سوی رانندگان عبوری امکان پذیر است .

 خسروی از گرفتاری ۵۰ خودرو در برف و کولاک در جاده خلخال ـ اسالم طی دیشب و پیش از ظهر امروز خبر داد و گفت: با تلاش چندین ساعته راهداران و ماموران پلیس راه خودروهای گرفتار در برف و کولاک به مسیر اصلی برگشته و رانندگان و سرنشینان آنها  به مقاصد خود هدایت شدند .

سرهنگ علیرضا صحبتی، فرمانده پلیس راه اردبیل - سرچم نیز از باز بودن راه‌های جنوب استان به جز راه ارتباطی خلخال - پونل در استان گیلان خبر داد و گفت: با وجود بارش برف در جاده  ارتباطی اردبیل - سرچم در حال حاضر این جاده با تلاش راهداران برف‌روبی و نمک‌پاشی شده و تردد خودروها در این مسیر در جریان است. 

وی گفت:به علت بارش برف همراه با کولاک در منطقه آقکند درحوزه استحفاظی استان آذربایجان شرقی سطح جاده در این قسمت برفی و لغزنده و در برخی مواقع نیازمند استفاده از زنجیر چرخ است.

سرهنگ صحبتی اظهار کرد:هم اکنون ماموران پلیس راه استان در جاده خلخال به اسالم استقرار یافته و از تردد خوردورهای فاقد زنجیر چرخ به سمت گردنه الماس جلوگیری می‌کنند.

خلخال در جنوب اردبیل و در همسایگی استان گیلان واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.