ایرج اعتبار روز جمعه در همایش پیاده‌روی با خانواده خلخال گرامیداشت ایام دهه پیروزی شکوهمند انفلاب اسلامی ایران  افزود: کم تحرکی و افزایش بیماری‌های غیرواگیردار از جمله بیماری‌های قلبی عروقی ، روحی و روانی به شدت جامعه را تهدید می‌کند و در چنین شرایطی توسعه ورزش از عوامل مهم در ارتقای تندرستی است.

وی با تاکید بر لزوم همگانی کردن ورزش در بین مردم و برنامه‌ریزی برای اجرای همایش‌های پیاده‌روی بصورت هفتگی بیان کرد: پرداختن به ورزش و توسعه ورزش‌های همگانی می‌تواند به عنوان بزرگترین عامل بازدارنده از ابتلا به بیماری‌های غیرواگیراز جمله بیماری‌های قلبی ،عروقی ،تنفسی ،فشارخون ،قند ،چربی وسایر بیماری‌های ناشی از استرس‌های روحی وروانی و نیز کنترل آسیب‌های اجتماعی عمل کند.
معاون دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی،درمانی خلخال  گفت: نیاز است برنامه‌ریزی منسجم و مدونی برای برگزاری همایش‌های پیاده‌روی خانوادگی و نهادینه کردن فرهنگ ورزش در بین خانواده‌ها انجام شود.

وی از کسب رتبه ۱۳ کشور توسط این شهرستان در بحث اجرای طرح ملی غربالگری و کنترل فشار خون خبر داد و افزود:در حالی که هدف‌گذاری این طرح برای دستیابی به مشارکت ۵۰ درصدی افراد بالای ۳۰ سال جامعه بود ولی  ۹۷.۵ درصد از جمعیت مشمول این شهرستان در طرح بسیج ملی غربالگری و کنترل فشار خون مشارکت کردند.

وی اظهارکرد: دانشکده علوم پزشکی خلخال در این زمینه موفق به کسب رتبه سوم در بین ۱۰ دانشکده علوم پزشکی مستقل کشور و همچنین رتبه ۱۳ در اجرای موفق این طرح در بین ۶۳ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی کشور شد.

وی با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری همایش‌های پیاده‌روی با خانواده در خلخال و مشارکت حداکثری خانواده‌ها در این همایش‌ها گفت: این امر حاکی از اهمیت سلامتی در بین مردم این شهرستان وتوجه به عوامل بازدارنده از بیماری‌های قلبی و عروقی هم چون فشار خون است .

در این مراسم سرپرست اداره ورزش وجوانان خلخال هم از کسب رتبه برتر توسط این شهرستان در بحث اجرای همایش‌های پیاده روی خانوادگی شهری وروستایی در استان اردبیل خبر داد و  گفت: پرداختن به توسعه ورزش در رشته‌های همگانی و زمینه‌سازی برای حضور گرم مردم در این پیاده‌روی بخشی از برنامه‌های مدون و سالانه ستاد برگزاری ویژه برنامه‌های ورزشی و رونق ورزش همگانی در بین اقشار مختلف جامعه است.

ایوب طالب‌پور  با تقدیر از حضور گرم مردم بویژه خانواده‌ها در همایش‌های پیاده‌روی خلخال گفت: زمینه‌سازی برای ایجاد روحیه نشاط و فراهم کردن محیطی برای ورزش جمعی و خانوادگی در جهت ارتقای تندرستی افراد جامعه از اهداف ورزشی شهرستان است.
در این همایش ورزشی که صبح امروز به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر و  به همت ستاد برگزاری ویژه برنامه‌های ایام این دهه خجسته  و اداره ورزش و جوانان خلخال برگزار شد،شرکت کنندگان در همایش مسیر ورزشگاه تختی تا سالن ورزشی ۹ دی این شهر را به مسافت ۵ کلومتر پیاده‌روی کردند.

در پایان به قید قرعه از ۴۰ نفر از شرکت‌کنندگان با اهدای جایزه از جمله دوچرخه کوهستان ،کمک هزینه سفرهای زیارتی  و دیگر جوایز نقدی و ورزشی تجلیل شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.