علی رمضان پور  روز سه‌شنبه  در حاشیه برگزاری این طرح در دبیرستان دخترانه باقر العلوم خلخال افزود: هدف از اجرای این طرح حضور قضات در بین دانش آموزان و آشنا کردن آنها  با آسیب‌های  اجتماعی و  راه‌کارهای چگونگی برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی است .

وی با بیان اینکه در حال حاضر آسیب های اجتماعی از جمله استفاده نادرست از فضای مجازی قشر دختران و بانوان جامعه را بیش از سایرگروهای اجتماعی تهدید می‌کند افزود: بسیاری از نوجوانان   به خاطر بی‌اطلاعی از معضلات فضای مجازی دچار دردسر می‌شوند.

وی با بیان اینکه استفاده از فرصت فضای مجازی برای معرفی جهان اسلام به خصوص ویژگیهای جهان تشیع در جامعه امروزی یک امر ضروری است، اضافه کرد:ی کی از مزایای اجرای طرح هزار مدرسه وهزار حقوق‌دان حضور حقوقدانان  دربین دآنش اموزان و تشریح مزایا و  آسیب‌های فضای مجازی و دیگر ناهنجاری‌ها  همچون طلاق، ازدواج نابهنگام و موارد مربوط به حقوق شهروندی است .

رمضان‌پور دست‌یابی سریع و اسان به اطلاعات روز، دسترسی راحت به اخبار ، تنوع اطلاعات،کاهش هزینه‌های مالی مربوط به کسب خبر،تبلیغ  و ترویج ارزشها ، ارتباط سریع دانشجو با استاد ،بازاریابی ،کارافرینی ،آموزش مجازی و جهانی بودن را از جمله مزایای استفاده از فرصت فضای مجازی برشمرد و افزود: آسیب‌های این  وسیله ارتباط جمعی نیز در صورت هرگونه استفاده نادرست می‌تواند بسیار خطرناک و خانمانسوز  باشد .

وی با توصیه به دانش‌آموزان برای کسب خبر از منابع رسمی و خبرگزاری‌های مورد تایید نظام اسلامی اظهار کرد:به علت نا مشخص بودن منبع خبر در فضای مجازی خبر قابل تشخیص و اعتماد نیست و همین امر می تواند موجب انحراف مخاطب از اصل خبر شود.

.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.