به گزارش خبرنگار مهر، اکبر بهنام‌جو عصر یکشنبه در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان اردبیل عنوان کرد: در جریان سفر هیئت دولت به استان بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان به بودجه سال جاری نسبت به سال گذشته افزوده شد و بخش خصوصی نیز برای احداث بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی وارد عمل شده تا طبق پیش بینی‌ها عملیات اجرایی بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی اردبیل قبل از عید آغاز شود.

وی با بیان اینکه بیمارستان تروما در سفر رئیس جمهور به بهره بهره برداری رسید، گفت: بیمارستان پارس آباد نیز در این سفر افتتاح شده و این بیمارستان‌ها برای پیشگیری و درمان نقش مهمی برای سلامت جامعه دارند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه در کاهش مرگ و میر کودکان رتبه ۱۱ کشوری، امید به زندگی رتبه ۷، در زمینه سلول‌های بنیادی رتبه دوم را داریم، افزود: ایران اسلامی نیز رتبه اول بخش علمی در منطقه و رتبه ۱۶ در جهان را به خود اختصاص داده و این اقدامات از برکات انقلاب اسلامی است.

بهنام جو ادامه داد: بحث ویروس کرونا امروزه برای ما یک تهدید است اما با اقدامات سنجیده می‌تواند به یک فرصت تبدیل شود.

وی برگزاری دوره‌های آموزشی پیشگیری از امراض و بیماری کرونا را مورد تأکید قرار داد و افزود: به بهانه این موضوع ارائه آموزش‌های بهداشتی باید در بین خانواده‌ها و ادارات دولتی و بخش خصوصی انجام شود.

استاندار اردبیل ادامه داد: همچنین برای آموزش پیشگیری آنفولانزا از ظرفیت ادارات و آموزش و پرورش استفاده شده و این آموزش‌ها باید به کل جمعیت استان تعمیم داده شود.

بهنام جو یادآور شد: متولیان امر بایستی با حساسیت بیشتر ورود و خروج افراد و اتباع خارجی به خصوص چینی‌ها را کنترل کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1342561
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.