سید موسی کریم‌پور روز دوشنبه  به خبرنگار ایرنا گفت :با افزایش برودت هوا در این منطقه مصرف گاز طبیعی بطور غیر منتظره‌ای در این شهرستان افزایش یافته و به خاطر بهره‌مندی سایر مصرف‌کنندگان این سوخت ساکن در مناطق سردسیر این شهرستان و استان اردبیل  ازاین نعمت الهی  رعایت اصل صرفه جویی در مصرف گاز برای همه مشترکین خانگی ،تجاری و صنعتی این شهرستان ضروری است .

وی اظهار کرد: مسوولان دستگاه‌های اجرایی و ادارات مختلف شهرستان با مدیریت مصرف همچون خاموش کردن و یا کاهش حرارت تجهیزات گرمایشی خود در روزهای تعطیل و همچنین تنظیم درجه سامانه‌های حرارتی شوفاژ منازل  وادارت بین 18 تا 21 درجه می‌تواننتد به امر کاهش مصرف این سوخت کمک کنند.

به گزارش ایرنا، با گذشت 2 روز از قطع بارندگی‌های برف در منطقه هنوز راه ارتباطی چند روستا در بخش شاهرود خلخال همچنان مسدود بوده و تلاش راهداران برای بازگشایی این راه‌های مسدود به قوت خود  ادامه دارد.

رییس اداره هواشناسی خلخال نیز گفت: در حالی که حداقل دمای روز گذشته این شهر 12 درجه زیر صفر بوده و در گرمترین ساعت روز نیز دمای هوا از صفر درجه فراتر نرفت حداقل دمای هوای صبح امروز این شهر به 14 درجه زیر صفر رسید.

وی از ادامه روند کاهش دما و حاکمیت سرمای مطلق در این شهرستان تا پایان هفته جاری خبر داد و بیان کرد: با ورد سامانه جدید پرفشار به منطقه دمای هوا از پایان روز جمعه هفته جاری بتدریج افزایش خواهد یافت .

کاهش دمای هوا در خلخال موجب بروز مشکلاتی همچون مشکل تردد پیاده ها وخودروها در سطح یخ زده معابر عمومی و یا یخ زدگی و ترکیدگی کنتورها و لوله کشی آب شرب منازل و  واحدهای تجاری  شده  و با افزایش سرما در این شهر میزان مصرف سوخت گازطبیعی بطور قابل توجهی افزایش یافته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.