خلیل نیکشاد روز دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی جهاد کشاورزی اظهارداشت: بخش کشاورزی استان در زمینه مکانیزاسیون بسیار موفق و کارآمد عمل کرده طوری که بیش از ۱۸۰ درصد جذب اعتبار در این زمینه صورت گرفته و این بخش توانسته با جذب اعتبار ۸۷۰ میلیارد ریالی رتبه اول کشوری را به خود اختصاص دهد.

وی افزود: امسال این سازمان تعهد ایجاد اشتغال برای تعداد ۵۰۰ نفر را برعهده داشت که تاکنون به تعداد ۴۲۰ نفر اشتغال و کارآفرینی به وظایف خود عمل کرده و تا پایان سال جاری نیز بیش از تعهد خود ایجاد اشتغال خواهد کرد.

نیکشاد در زمینه وضعیت بیمه بخش دام و زراعت نیز گفت: اردبیل جزو استان‌های موفق در زمینه بیمه محصولات زراعی و دامی است و رتبه سه کشوری را به خود اختصاص داده است.

به گفته او ، کارگزاران بیمه بیش از هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال بیلان عملکرد بیمه را از ابتدای سال جاری تاکنون در پرونده کاری خود دارند.

وی با اشاره به فرا رسیدن دهه فجر افزود: در این مدت ۴۳ پروژه عمرانی ، زیربنایی و تولیدی با صرف اعتبار بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۸۰۰ نفر به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی همچنین به مسوولان دستگاه‌ها و مدیریت‌های اجرایی استان توصیه کرد آمادگی کامل برای مبارزه با ملخ را که در ۲ ماه آینده در مناطق شمالی استان به صورت کلونی مشاهده خواهد شد، داشته و میزان خسارت این آفت را به حداقل برسانند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.