ارژنگ عزیزی روز دوشنبه در آیین گرامیداشت سالروز قیام مردم خلخال علیه رژیم پهلوی در سال ۵۷ افزود: در جریان سفر رییس‌جمهوری به استان اردبیل شهرستان خلخال به عنوان محروم‌ترین منطقه این استان انتخاب و به رییس جمهور و هیات همراه معرفی شده بود.

وی با بیان اینکه تاخیر در سفر و همچنین برودت هوا مانع از حضور رییس‌جمهور در این شهرستان و دیدار مردمی وی با مردم خلخال شد، اظهارداشت: با توجه به تصمیمات اتخاذ شده از سوی رییس‌جمهوری و اعضای هیات دولت در خصوص موافقت با خواسته‌های مهم مردم این شهرستان از جمله احداث تونل در گردنه الماس واقع در جاده ارتباطی خلخال - اسالم بزودی مردم این منطقه از خیرات و برکات این سفر با تحقق درخواست‌های به حق خود بهره‌مند خواهند شد.

عزیزی با گرامیداشت سالروز قیام مردم خخال علیه رژیم ستمشاهی پهلوی وشهادت نخستین شهید انقلاب اسلامی این شهرستان شهید مظفر عزیزی ودو جانباز تظاهرات مردم در این روز اقایان اردشیر خاکنژاد وناصر نوعی اظهار کرد:مردم این شهرستان همانطور که در شکل گیری انقلاب نقش بسیار مهمی داشته اند، در حفظ وحراست از دست لوردهای ارزشمند انقلاب ونظام اسلامی نیز همواره تلاش کرده وبهره مندی از خدمات بیشتر این نظام حق این مردم است .

در این مراسم سید مرتضی نبوی عضو شورای تشخیص مصلحت نظام واز مبارزان انقلابی کشورمان در قبل از پیروی انقلاب اسلامی با تشریح شکل گیری انقلاب در سالهای قبل از سال ۵۷ اظهار کرد:شهادت شهید غزیزی نخستین شهید انقلاب اسلامی خلخال در روز هفتم بهمن ماه سال ۵۷ در امتداد تظاهرات سراسری و اعتراض سراسری مردم کشورمان در اعلام  ممنوعیت ورود هواپیمای حامل امام خمینی از سوی نخست وزیر وقت رژیم پهلوی صورت گرفت .

وی با گرامیداشت یاد ونام این شهیذد وشهدای انقلاب اسلامی گفت:نهال انقلاب اسلامی سال ۵۷ کشورمان  امروزه تبدیل به درخت تنومندی شده که هر روز شاخ وبرگ ان افزایش یافته وبه اطراف جهان پخش می شود .

وی گفت:ایران اسلامی که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان بزرگترین پایگاه نظامی امریکا برای مقابله با دومین قطب و فدرت نظامی جهان شوروی سابق تبدیل شده بود امروزه به عنوان فدرتی بزرگ در مقابل این کشور و سایر کشورهای استعماری جهان درامده است .

 امام جمعه خلخال در این مراسم با گرامیداشت یاد شهید مظفر عزیزی شهید انقلاب اسلامی این منطقه و آیت‌الله یکتایی روحانی مبارز و امام جمعه فقید خلخال که در هدایت معنوی جامعه آن روز نقش ارزنده‌ای ایفا کرده‌اند، افزود: عزت ، اقتدار و عظمت جامعه حاصل تلاش و جانفشانی‌های شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.
حجتالاسلام کریم اسدی با بیان اینکه مردم انقلابی خلخال همواره پایبند انقلاب و ارزش‌های والای نظام اسلامی هستند، گفت: حیات نظام اسلامی ایران وابسته به زنده بودن یاد و نام شهدا بوده و تا زمانی که فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه حاکم است آسیبی از سوی دشمنان به این کشور نخواهد رسید.
وی شهید مظفر عزیزی اولین شهید انقلاب اسلامی این شهرستان را مظهر شجاعت و ایثار و مردانگی دانست و افزود: مردم خلخال به وجود چنین مردانی افتخار می‌کنند.

وی با اشاره به قول مساعد داده شده از سوی استاندار اردبیل در زمینه آغاز عملیات اجرایی احداث تونل در جاده ارتباطی خلخال - اسالم خواستار تسریع در عملیات اجرایی این

پروه  بدست نماینده عالی دولت در استان اردبیل شد .

علاوه بر برگزاری ائین گرامیداشت در مجتمع فرهنگی وهنری ارشاد اسلامی امروزآئین های مختلفی بمناسبت هفتم بهمن سالروز قیام مردم خلخال علیه رژیم ستم شاهی و سالروز شهادت نخستین شهید انقلاب اسلامی این شهرستان برگزار شد.

 به همین مناسبت امروز گلزار و محل شهادت شهید مظفر عزیزی اولین شهید انقلاب اسلامی این شهرستان با انجام تشریفات نظامی با حضور میهمانان استانی وکشوری وهمچنین  مسئولان و اهالی  انقلابی ولایت مدار خلخال گلباران شد.
مسئولان سپس در منزل اولین شهید انقلاب اسلامی خلخال حضور یافته و از همسر و خانواده شهید مظفر عزیزی تجلیل کردند.

شهید مظفر عزیزی هفتم بهمن ماه سال ۱۳۵۷ در تظاهرات مردم خلخال علیه رژیم پهلوی در حالی که عکس امام راحل را در دست داشت، به ضرب گلوله ماموران شاه شهید شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.