علی صبحی روز پنج شنبه در گفتگو با ایرنا افزود: اجرای طرح‌های ایجاد سامانه روشنایی در مناطق مه‌گیر و حادثه‌ساز جاده‌های استان اردبیل جز برنامه‌های اولویت‌دار معاونت راهداری اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای استان است .

وی  اظهار کرد: در حال حاضر  ۱۰ کیلومتر سامانه روشنایی در جاده اردبیل به پلیس راه خلخال که جزو نقاط مه‌گیر استان می‌باشد درحال اجرا بوده  و  سه کیلومتر آن تا دهه فجر امسال مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت .

او با بیان اینکه ایجاد سامانه روشنایی در ۱۳ کیلومتر از گردنه الماس واقع در جاده ارتباطی خلخال به اسالم از سال‌ها پیش اجرا ولی بدلیل عدم انجام تعهدات لازم ازسوی پیمانکار مجری طرح چراغ‌های نصب شده دراین مسیر روشن نیست اظهار کرد:در نظر داریم با خلع ید پیمانکار قبلی و بکار گیری پیمانکار جدید این پروژه را در سال آتی تمکیل  کنیم.

صبحی اظهار کرد: در راستای اجرای طرح‌های بهسازی ،حذف نقاط حادثه‌خیز و اجرای سامانه روشنایی تقاطع‌ها  در راه‌های جنوب استان اردبیل در سال‌جاری بیش از ۳۰ کیلومتر از جاده خلخال  به کوثر بهسازی و تامین روشنایی شده  و در آینده نیز این طرح ادامه خواهد داشت .

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: معاونت راهداری همه ساله عملیات اجرایی پروژه های خط کشی، ایمن سازی، نگهداری، لکه گیری و روکش آسفالت کلیه  زمینه جاده‌های  استان  براساس وظیفه سازمانی محوله به این معاونت انجام می‌شود و امسال نیز اعتبارات مناسبی برای اجرای کارهای یاد شده از سوی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان در این زمینه هزینه شده است.

وی گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیـل در سال‌جاری اقدام به لکه‌گیری و تجدید خط کشی ۳۰ کیلومتر از جاده  قدیم خلخال ـ گیوی کرده و هم‌چنین در طول مسیر و در شش تقاطع روشنایی اجراء نموده است .

صبحی  با بیان اینکه ایجادامکانات روشنایی در تقاطع فیروزآباد به خلخال در محل اتصال این راه به راه اردبیل به سرچم از خواسته‌های مردم منطقه جنوب استان است، از عملیاتی شدن این خواسته در اواخر پاییز امسال خبر داد و گفت: هم اکنون روشنایی این تقاطع با نصب چهار دستگاه تامین شده و جای نگرانی برای مسافران وجود ندارد .

وی اضافه کرد: ساخت، توسعه و تعریض جاده‌ها خارج از وظایف سازمانی  اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل بوده و متولی اجرای این مهم شرکت ساخت زیربناهای حمل ونقل و اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.