جواد حق‌لطفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۰ هزار تن نمک به همراه ۲۰ هزار تن ماسه برای موارد ضروری در امداد جاده جهت فصل سرما و راهداری زمستانی، شهریور ماه امسال خریداری و در ۲۴ پایگاه و راهدارخانه استان ذخیره‌سازی شده است.

وی، مصرف سالانه ماسه و نمک برای جاده‌های استان در فصل زمستان را ۲۵ تا ۳۰ هزار تن اعلام و تصریح کرد: امسال ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و استانی برای خرید مخلوط ماسه و نمک تخصیص داده شد.

حق‌لطفی اضافه کرد: از آغاز فصل سرمای امسال تاکنون چهار هزار تن مخلوط ماسه و نمک در پنج مرحله توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در سطح راه‌های ارتباطی، گردنه‌ها و مناطق سردسیر به مصرف رسیده است.

استان قزوین با داشتن ۶ هزار و ۶۷۷ کیلومتر راه شامل ۲۱۷ کیلومتر آزادراه، ۳۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی، ۵۶۴ کیلومتر راه فرعی، ۲ هزار و ۳۳۷ کیلومتر راه روستایی آسفالته، ۹۹۳ کیلومتر راه شوسه، یک هزار و ۹۷۳ کیلومتر راه خاکی، ۱۲ دستگاه تونل، ۱۰ گردنه به طول ۱۶۱ کیلومتر و ۲۳۰ کیلومتر طول روشنایی راه‌ها، از پرترافیک‌ترین نقاط جاده‌ای کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.