بهروز ندایی روز یکشنبه در جلسه شورای تسهیل ازدواج با بیان اینکه متولیان امر باید آمارهای صحیح در این خصوص ارایه دهند، ادامه داد:  اینکه به ازای هر سه ازدواج یک طلاق به ثبت می‌رسد صحت ندارد چرا که متولیان امر ازدواج و طلاق ثبت احوال و ثبت اسناد میانگین ازدواج در استان اردبیل را بالاتر از میانگین کشوری اعلام کرده‌اند.
 
وی افزود: ۱۱هزار مورد ازدواج در استان ثبت شده و در مقابل آن، طلاق نیز به ثبت می‌رسد اما در حد و اندازه‌ای نیست که بتوان جامعه را نگران کرده و یا روی رفتار اجتماعی تاثیر منفی گذاشت.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار اردبیل گفت:طلاق پدیده زننده و تقبیح شده در مکتب اسلام است و باید تلاش کنیم از وقوع آن در جامعه اسلامی جلوگیری کنیم.

ندایی با بیان اینکه هزینه طلاق از ازدواج بیشتر است و  باید همه تلاش کنند تا ازدواج آسان و کم‌هزینه  در جامعه رواج یابد افزود: چشم و هم چشمی برخی خانواده‌ها در برگزاری مراسم ازدواج خارج از عرف  بوده و با یک فرهنگ‌سازی درست و سنجیده باید در امر ازدواج و سهولت و پایداری آن تلاش کنیم.

وی اصافه کرد: با جمع‌بندی نظرات دستگاه‌های مختلف باید برای رفع موانعی چون بیکاری، نبود مسکن، مشکلات پرداخت وام ازدواج و سایر گرفتاری‌های جوانان برنامه‌ریزی و تصمیم‌سازی درستی شده و به نوعی دغدغه‌ها رفع شود.
در این جلسه هر یک از اعضای حاضر به بیان راهکارها و پیشنهادهای خود جهت رفع موانع و تسهیل ازدواج پرداختند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.