به گزارش روز چهارشنبه ایرنا ، اکبر بهنامجو در نشستی با مسوولان پارس‌آباد مغان افزود: ۴۰ روستا در محدوده شرکت‌های کشت و صنعت مغان و پارس قرار دارند و واگذاری اراضی و زمین‌های مسکونی بر اساس مصوبه هیات دولت در ۱۹ روستا اجرا شده و این روستاها ابقایی هستند.

او اظهارداشت: پس از ابلاغ مصوبه جدید هیات دولت بررسی‌ها در کمیته تحقیق و بررسی شهرستان پارس‌آباد آغاز و سه هکتار اراضی به افراد واجد شرایط واگذار شده و به جوانان ساکن واجد شرایط نیز ۵۰۰ متر مربع برای احداث مسکونی زمین واگذار خواهد شد.

وی با بیان اینکه همه این اراضی به صورت سنددار خواهد بود، گفت: طرح هادی و زیرساخت‌های روستایی در برنامه اجرا بوده و عشایر از تسهیلات برای احداث واحدهای مسکونی نیز برخوردار می‌شوند.

عشایر منطقه پارس‌آباد هم در این جلسه اسناد و مدارک و مستندات مربوط به سکونت در منطقه را ارائه کرده و مدیران کل جهاد کشاورزی و امور اراضی و بنیاد مسکن استان اردبیل نیز از برنامه‌های این ادارات کل برای عشایر این روستاها خبر دادند.

به گزارش ایرنا ، طرح واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان به بخش خصوصی در چارچوب اجرای اصل ۴۴ از سال ها پیش مطرح بوده و به تازگی با برگزاری مزایده، این شرکت به بخش خصوصی واگذار شده است.
تعدادی از عشایر منطقه مغان در اراضی محدوه این شرکت ساکن هستند و دولت در تلاش برای حل مشکل آنها از مدت‌ها پیش می‌باشد.

بر اساس اسناد و مدارک و پیشینه تاریخی بهره‌بردار قانونی از مراتع دشت مغان عشایر هستند و زمینی که در گذشته به آنها واگذار شده در سه سطح سه هکتاری ، ۶ هکتاری و ۱۲ هکتاری صورت گرفته که پس از اخذ تصمیم نهایی توسط مسوولان میزان این واگذاری در آینده نزدیک مشخص خواهد شد.
این اراضی به عشایر واگذار خواهد شد زیرا ضوابط ابلاغی از سوی وزارت جهاد کشاورزی نیز گویای این واقعیت است که بهره‌برداران قانونی از مراتع عشایر هستند.
اولویت اول با افراد بی زمین ساکن روستاست ، حداکثر تا سه برابر عرف محل واگذاری زمین به عشایر انجام خواهد گرفت که در این واگذاری تعداد افراد ساکن در روستا و تعداد اعضای خانوار و تعداد خانوار بدون زمین و دیگر معیارهای اساسی مبنای این واگذاری خواهد بود.

پارس‌آباد مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.