فرماندار نیر روز چهارشنبه در این جشنواره گفت: فعالان و مروجان برپایی نماز باید مورد تشویق قرار بگیرند.
ابراهیم امامی به اهمیت و ضرورت بر پاداشتن نماز در دوران نوجوانی و جوانی پرداخت و افزود: این دوران یکی از بهترین دوران فراهم کردن باقییات و صالحات برای دنیای پس از مرگ است.
او اظهارداشت: اقامه نماز موجب نزدیکی انسان به خداوند می‌شود و در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر است.

فرماندار نیر فراهم کردن زمینه برای آشنایی کودکان با فلسفه نماز، فرهنگ، آداب و احکام این واجب الهی از طریق بهره‌گیری از ابزار جذاب هنری را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره ذکر کرد.

امامی افزود: ترویج باورهای دینی و تقویت بنیان‌های اسلامی، ثبت خلاقانه نگاه دینی کودکان به مسائل اعتقادی و ترغیب کودکان و نوجوانان به فعالیتهای هنری از دیگر اهداف برپایی جشنواره نقاشی کودکان با موضوع نماز است.
 ولی عیدی ،رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیر از برپایی نمایشگاه نقاشی کودک با موضوع نماز در این شهرستان خبر داد و گفت: این نمایشگاه با هدف آشنایی هر چه بیشتر کودکان و نوجوانان با فریضه نماز و با هدف توسعه و ترویج این فرهنگ غنی و متعالی در بین کودکان و نوجوانان برگزار شد.

وی ادامه‌داد: با توجه به اینکه کودکان بستر و ظرفیت لازم برای پذیرش برنامه‌های مختلف را دارند،آشنایی آنها با این فریضه الهی در قالب هنر انگیزه برای به جا آوردن نماز را در آنها  تقویت خواهد کرد.
او گفت: ۱۰۰ نفر از کودکان شهرستان نیر در قالب این جشنواره رقابت کردند.

جشنواره نقاشی با موضوع نماز به عنوان یکی از مصوبات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیر با همکاری ، آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری و به منظور آشنایی کودکان با فرهنگ و آداب نماز در شهرستان نیر برگزار شد.
در این جشنواره نقاشی‌ امیرعلی نجفی ، امیرحسین ندیری و رقیه جان‌نثاری به عنوان آثار برتر انتخاب شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.