علی اسلامی روز دوشنبه در جلسه شورای فنی اردبیل افزود: مسئولان استانی مسایل و مشکلات مربوط به ساخت و ساز شهری و روستایی این استان را مورد بررسی قرار داده و در این مورد تصمیم‌گیری خواهند کرد.

وی اظهار داشت: بزودی نشستی با حضور مدیرکل راه و شهرسازی، نظام مهندسی ساختمان، آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، بنیاد مسکن، استاندارد و رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با دعوت مدیرکل دفتر فنی استانداری برای بررسی این موضوع برگزار خواهد شد.

معاون فنی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با بیان اینکه  دولت تکمیل پروژه‌های مهار آب‌های مرزی این استان را در اولویت قرار داده است افزود: پروژه‌های پایاب سد خداآفرین ، سد عمارت ، احمدبیگلو ،تازه‌کند و سد سبلان در دست اجراست  و با تکمیل آنها تحول بزرگی در آبیاری مدرن استان صورت خواهد گرفت.

وی گفت: با درخواست رییس جمهوری و موافقت مقام معظم رهبری یک میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای مهارآب‌های مرزی استان اردبیل اختصاص یافته و با استفاده از این اعتبار عملیات بزرگ آبی خاکی در استان آغاز و اجرایی شد.

اسلامی ادامه داد: چهار طرح بزرگ شبکه خداآفرین، سد عمارت، سد تازه‌کند و سد احمدبیگلو از ابتدا با تامین مالی از محل صندوق توسعه ملی اجرایی شده و هم‌اکنون از پیشرفت خوبی برخوردارند در بین آنها  بخشی از پایاب سد خداآفرین به بهره‌برداری رسیده است.

معاون فنی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل بیان کرد: هم‌اکنون پروژه پایاب سد خداآفرین با هزینه‌کرد ۳۰ هزار میلیارد ریال به همت شرکت آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی در حال اجراست و بر روند اجرای آن نظارت فنی دقیق انجام گرفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.