یاسر شاهی روز یکشنبه در جلسه شورای ترویج فرهنگ و ایثار و شهادت در مشگین‌شهر افزود: در حال حاضر سه هزار و ۲۷۲ شهید والامقام استان در ۶۰۲ گلزار شهدا آرمیده‌اند.

وی گفت: تاکنون بیش از ۹۰ درصد از گلزار شهدای استان ساماندهی شده و از سال آینده ساماندهی گلزار شهدای روستایی با همکاری دهیاران و بسیج سازندگی انجام خواهد شد. 

وی اظهارداشت: شهرستان‌های مشگین‌شهر و خلخال بیشترین تعداد گلزارهای شهدای ساماندهی نشده را بخود اختصاص داده‌اند طوری‌که در شهرستان مشگین‌شهر ۷۵ گلزار شهید تاکنون ساماندهی نشده است.

شاهی با تبیین نقش خون شهدا در تداوم انقلاب اسلامی گفت: همزمان با سالروز شهادت سردار سلیمزاده یادواره شهدای عملیات‌های کربلای ۴ و ۵ استان در جوار گلزار شهدای

مشگین‌شهر برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه مشگین‌شهر نیز در سخنانی با اشاره به آمار بالای شهدا در این منطقه گفت: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد بیش از ۴۰ شهید والامقام این شهرستان در هنگام شهادت زیر ۱۵سال سن داشته‌اند و شهید سعید رضی‌نژاد نیز در سن ۱۲ سالگی به فیض شهادت نایل شده است.

سرهنگ محمد پورمند خواستار همکاری همه دستگاه‌های دولتی جهت برگزاری باشکوه یادواره شهدا در نوزدهم دی ماه سال جاری شد.

استان اردبیل با تقدیم سه هزار و ۴۰۰ شهید از مجموع ۲۲۰ هزار شهید دوران دفاع مقدس و حدود ۱۰ هزار جانباز جزو سه استان برتر در کشور است که بیشترین شهدا را تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است.

استان اردبیل ۹ شهید مدافع حرم دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.