فریدون بابایی روز چهارشنبه در جلسه کمیته برنامه‌ریزی خلخال افزود: در حالی که همه روستاهای بالای 20 خانوار این شهرستان با استفاده از اعتبار صندوق توسعه ملی می بایست از آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند می‌شدند مسوولان آب و فاضلاب استان از این فرصت در خلخال  استفاده نکردند.

وی بیان کرد: کندی و تاخیر بیش از اندازه در روند اجرایی طرح‌های آبرسانی روستایی این شهرستان بر سایر طرح‌های عمرانی منطقه از جمله اجرای طرح  هادی و بهسازی معابر روستایی سایه انداخته و موجب رکود و تعطیلی این پروژهها شده است.

بابایی اظهار کرد: بسیاری از دستگاه هایی اجرایی مجری طرحهای عمرانی  در انتظار پایان عملیات آب رسانی روستایی هستند اما شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همچنان به توجهی خود  وتاخیر  در  اجرا و یا تکمیل طرح های آبرسانی ادامه میدهد.

او با بیان اینکه پروژه های احداث مجتمع‌های آبرسانی روستایی خلخال محقق نشده‌ و تعداد قابل توجهی از روستاهای این شهرستان با مشکل کمبود و نبود آب شرب مواجه هستند، گفت: ضعف عملکرد شرکت آب و فاضلاب روستایی موجب نارضایتی روستاییان شده است.

فرماندار خلخال همچنین با انتقاد از نحوه عملکرد اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل نیز گفت: در حالی که یک خیر مدرسه سال تنها در مدت سه ماه ساختمان یک مدرسه را در روستای مرهجین خلخال تکمیل،تجهیز و تحویل آموزش و پرورش داده  این اداره کل برای ساخت یک مدرسه بیش از 10 سال زمان صرف می‌کند.

وی اظهار کرد: سه سال متوالی است که این اداره کل پروژه احداث مدرسه مسکن مهر شهر خلخال را جزو طرح‌های افتتاحی محسوب ولی هربار به بهانه تکمیل نشدن  از بهره‌برداری آن منصرف میشود.

او گفت: علاوه بر مدرسه مسکن مهر که عملیات اجرایی آن از سال 87  آغاز شده و همچنان نیمه کاره است هیچ کدام از طرح‌های مقاوم‌سازی، تخریب و بازسازی مدارس این شهرستان  پیشرفت قابل قبولی ندارند.

وی با اشاره به بلاتکلیفی پروژه احداث چمن مصنوعی ورزشگاه پوریای ولی شهر خلخال افزود: هشت میلیارد ریال اعتبار این این پروژه از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده تامین شده اما  این اعتبار در این شهرستان هزینه نشده است و در صورت ادامه این روند موضوع با طرح شکایتی در دیوان محاسبات پیگیری خواهد شد.

فرماندار خلخال گفت: در سال آینده شاخص و ملاک توزیع اعتبارات عمرانی دستگاه‌های اجرایی نحوه و میزان عملکرد آنها در جذب اعتبارات امسال بوده و اعتبار دستگاه‌های ضعیف حذف خواهد شد.

وی  با انتقاد از عملکرد برخی مسئولان دستگاه های اجرایی شهرستان گفت: در هرصورت کمبود و یا کاهش تخصیص اعتبارات نمی‌تواند بهانه‌ای برای کندی عملیات اجرایی طرح‌های عمرانی باشد.

بابایی بیان کرد: بسیاری از دستگاه‌های اجرایی با وجود کمبود اعتبار موفق به تکمیل وبهره‌برداری از طرح‌های عمرانی با روش‌های مدیریتی بی پول از جمله استفاده از ظرفیت و توان پیمانکاران و یا پیگیری مستمر در جذب اعتبارت ملی واستانی شده‌اند که باید الگویی برای دیگر دستگاهها باشند.

خلخال در جنوب اردبیل و در همسایگی استان گیلان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.