علیرضا ملکی نژاد روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: طرح های اجرای سیستم تولید کلر آب به روش الکترولیز نمک طعام و ارتقای سیستم حفاظت فیزیکی مخزن بی بی یانلو برای افتتاح در هفته پدافند غیرعامل (از هشتم تا چهاردهم آبان ماه) آماده می شود و در ایمنی سیستم های تولید و تامین آب شهری نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

وی ادامه داد: اجرای بخش جدید رینگ یا خط اصلی انتقال آب در دور شهر و اصلاح و بازسازی تصفیه خانه آب نیز جزو طرح های عمرانی سال ۹۸ و ۹۹ شرکت آب و فاضلاب شهری آستاراست و برای آنها ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار از سفر اسفند ماه سال گذشته ریاست جمهوری به استان گیلان تامین یافته است.

وی افزود: در حوزه فاضلاب شهری نیز طرح های خرید و نصب پکیج فاضلاب محدوده خیابان سفیر امید برای ساماندهی شبکه های فاضلاب شهرک مهدی، ۲۳۰ کیلومتر نقشه برداری اراضی شهر و اجرای شبکه فاضلاب به روش ثقلی در ۸۰ هکتار امسال و سال آینده عملیاتی خواهد شد و برای آنها نیز ۴۳۰ میلیارد ریال از محل سفر ریاست جمهوری تامین شده است.

مدیر شرکت آب و فاضلاب شهری آستارا سال های ۹۷ و ۹۸ را سال های سازندگی در این شرکت اعلام کرد و از اجرا و تکمیل شدن پنج کیلومتر خط انتقال آب رودخانه آق چای به تصفیه خانه، ساخت آبگیر و برق رسانی به خطوط انتقال با ۲۰ میلیارد ریال اعتبار، اجرای بخش نخست رینگ دور شهر به طول هفت کیلومتر با ۲۰ میلیارد ریال، احداث ساختمان بهره برداری و تجهیز آن در مخزن بی بی یانلو با یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اعتبار و احداث ساختمان شرکت در شهر لوندویل را از اقدام انجام گرفته اعلام کرد.

ملکی نژاد گفت: در حوزه فاضلاب شهری نیز با ۲ هزار و ۲۳۷ متر لوله گذاری، نصب ۵۴ منهول و ایجاد ۲۰۰ انشعاب فاضلاب، بخشی از شبکه فاضلاب شهرک مهدی اجرا شده است.

او بیان کرد: هزینه تولید هر لیتر آب، ۱۰ هزار ریال و قیمت فروش آن به مشترکان شهری چهار هزار و در روستاها حدود ۱۵ هزار ریال است و با توجه به هزینه بالای تولید آب، باید به مصرف بهینه و معقول عادت کنیم.

مدیر شرکت آب و فاضلاب شهری افزود: آب آستارا از رودخانه بهارستان و تصفیه خانه ای به همین نام تامین می شود و به لحاظ پایش های مستمر و دوره ای شرکت های آب و فاضلاب شهرستان و گیلان و ماموران شبکه بهداشت و درمان آستارا، سالم و بهداشتی است.

جمعیت شهر آستارا حدود ۵۵ هزار نفر است و شرکت آب و فاضلاب شهری آن، ۳۳ هزار مشترک دارد و ۲۶ هزار آن، مشترکان خانگی هستند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در ۲ بخش و ۶۲ روستا در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

۷۱۲۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.