مدیرعامل آبفار گیلان گفت: با راه اندازی فاز دوم تصفیه خانه سد سنگر تقریبا یک سوم از سهم آب تولیدی این تصفیه خانه به روستاها اختصاص پیدا می کند.

محبعلی رنج ور مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گیلان  در گفتگو با خبرنگار ایلنا در رشت ،در خصوص کیفیت آب شرب روستاهای استان اظهار داشت:در حوزه آب شرب در ۱۸۰۰روستای گیلان درحال خدمت رسانی هستیم و هرساله بر اساس اینکه شرکت دولتی هستیم و با توجه به اینکه از اعتبارات ملی و استانی استفاده می‌کنیم ،هرساله پروژه هایی داریم که در راستای تقویت کیفیت و فشار آب است.

وی گفت : از۳۱مردادسال ۹۷ تا ۳۱تیر  ۹۸بالغ بر۲۴۲ پروژه داشتیم ،در قالب ۳۷ طرح که درحدود۱۱۳ میلیارد تومان تخصیص پیدا کرد و این اعتبار در راه تقویت فشار و کیفیت آب شرب هزینه شده است.

رنج ور با بیان اینکه در استان گیلان منابعی که برای آب شرب استفاده می‌شوند،حدود ۷۶درصد آنها زیر زمینی است خاطرنشان کرد:با توجه به بافت تالابی منطقه، آب های زیر زمینی گیلان دارای املاحی مانند آهن و منگنز است که تصفیه آنها مقداری گران بوده و قیمت تمام شده برای تصفیه آب افزایش پیدا می کند.

 وی با بیان اینکه در کشور جز استان‌هایی هستیم که بیشترین تصفیه فیزیکی را برای از بین بردن آهن و منگنز انجام می‌دهیم گفت:با توجه به این مشخصه آبهای زیرزمینی استان گیلان  در سال گذشته تفاهم نامه ای را با آب و فاضلاب شهری داشتیم که طبق آن بتوانیم آب شرب ۶۰۰روستا را از تصفیه خانه بزرگ سنگر با ظرفیت ۱۱۵۰لیتر  بر ثانیه تامین کنیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: این طرح شامل تعدادی از روستاهای اطراف رشت و شرق گیلان می‌شود.این تفاهم نامه در راستای تقویت کیفیت و پایداری آب شرب روستاها است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی اظهار امیدواری کرد که  با راه اندازی فاز دوم تصفیه خانه سد سنگر که به حجم ۳متر مکعب در ثانیه است،تقریبا یک سوم از سهم آب تولیدی این تصفیه خانه به روستاها اختصاص پیدا کند.

وی گفت: در سال گذشته درحدود۱۲مورد حفر چاه داشتیم که ۱۵۰لیتربرثانیه افزایش دبی را در استان همراه داشت تا به واسطه آن بتوانیم کمبود دبی یا کمبود پیدا نکنیم.زیرا در تابستان منابع آبی دچار تنش می‌شوند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.