رضوان صادقی روز یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران خلخال افزود: تنها ایستگاه آتش‌نشانی شهرداری خلخال قادر به ارائه خدمات به ساختمان‌های بلند و طبقاتی نبوده و در صورت بروز حوادث  آتش‌سوزی در این گونه اماکن مسکونی و تجاری شهر امکان کمک‌رسانی مطلوب وجود ندارد.

وی بیان‌کرد: خرید نردبان‌های مجهز به خدمات‌رسانی در ساختمان‌های بلندمرتبه به طور عمده وارداتی و دارای قیمتی بالا است که شهرداری توانایی تامین چنین هزینه‌های سنگینی را برای خرید این امکانات را ندارد. 

وی با تاکید بر لزوم تلاش شهرداری برای ارائه کمبودهای آتش‌نشانی به فرمانداری خلخال گفت: تامین و خرید این گونه امکانات اطفای حریق باید در دستور کار شهرداری خلخال قرار بگیرد تا در صورت نیاز از اعتبارات استانی و ملی برای تامین نیاز شهرداری کمک گرفته شود.

وی همچنین بر ضرورت فراهم کردن شرایط ایمنی در بافت قدیم خلخال تاکید کرد و افزود: ارائه خدمات آتش‌نشانی در این مناطق به دلیل وجود کوچه‌های باریک امکان‌پذیر نیست که راه‌حل مناسب برای این کار باید اندیشیده شده و برای رفع این مشکل، اقدام شود.

معاون فرماندار خلخال برگزاری مانورهای مختلف در کارگروه‌های زیر مجموعه شورای مدیریت بحران خلخال را راهکاری برای افزایش سطح آمادگی مسوولان دستگاه‌های اجرایی برای رویارویی با بحران مختلف طبیعی و غیرطبیعی اعلام‌کرد و افزود: اجرای مانور تخلیه اضطراری و یا امداد و نجات از ارتفاع از سوی ماموران آتش‌نشانی می‌تواند آنها را در کمک به گرفتارشدگان در ساختمان‌های بلند در زمان وقوع حوادث آتش‌سوزی و با توجه به فقدان امکانات بالابر کمک کند.

صلاح‌الدین بزرگر ، سرپرست شهرداری خلخال نیز روز یکشنبه در آیین گرامیداشت سالروز آتش‌نشانی و خدمات ایمنی و تجلیل از ماموران ایستگاه آتش‌نشانی شهرداری خلخال افزود: برغم فرسوده بودن ناوگان آتش‌نشانی ، آتش‌نشانان پرتلاش شهرداری در ۶ ماه اول امسال موفق به اطفای حریق و مهار ۵۵ مورد حادثه آتش‌سوزی داخل شهری روستایی و همچنین ۶۰ مورد حادثه آتش‌سوزی مراتع شهرستان شده‌اند.

او افزود: در این مدت ماموران ایستگاه آتش‌نشانی ۱۷۹ مورد خدمات امداد و نجات از جمله کمک به رهاسازی مصدومان حوادث رانندگی گرفتار شده در میان آهن پاره‌های خودروهای تصادفی ،مارگیری از اماکن مسکونی ،کمک به رهاسازی گرفتارشدگان در آسانسور و در زمان قطعی برق و سایر موارد به شهروندان ارائه کردند.

وی گفت: فرسودگی ناوگان آتش‌نشانی خلخال ، ماموران آتش‌نشانی را رنج می‌دهد و برای تامین امکانات مورد نیاز آتش‌نشانی و تجهیز آن به امکانات روز اعتبارات محلی شهرداری جوابگو نیست.‌

برزگر بیان‌کرد: برغم همه پیگیری‌های انجام شده تنها ایستگاه آتش‌نشانی خلخال فاقد خودرو پیشرو برای امداد و نجات مصدومان حوادث بوده و این در حالی است که از مجموع چهار دستگاه خودرو آتش‌نشانی موجود آن ۲ خودرو عمر مفید خودر ا از دست داده و کاملا فرسوده هستند.

وی همچنین با اشاره به افزایش روزافزون احداث ساختمان‌های طبقاتی در مناطق مختلف این شهر افزود: آتش‌نشانی شهرداری فاقد نردبان و امکانات اطفای حریق ساختمان‌های بلند و طبقاتی بوده و در صورت وقوع حوادث آتش‌نشانان تجهیزات اطفای حریق در ارتفاع را ندارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.