احمد ناصری روز یکشنبه در جلسه  هم‌اندیشی فرهنگی و اجتماعی افزود: بحث تربیت بدنی و ایجاد نشاط در بین دانش‌آموزان در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد و آموزش و پرورش برنامه‌های ویژه‌ای برای توسعه فعالیت‌های گروهی در مدارس تدوین کرده که در این موضوع مسوولیت‌پذیری، انتقادپذیری و اعتماد به نفس نهفته است.

وی اظهارداشت: تقویت مهارت‌های زندگی از دیگر موارد مهمی است که آموزش و پرورش به آن توجه ویژه‌ای دارد و برنامه‌ریزی ویژه‌ای نیز در خصوص تربیت دینی، بهبود مهارت‌های مطالعه، دوست‌یابی، نه گفتن و کنترل خشم در مدارس صورت گرفته و خروجی مناسبی نیز در این زمینه به دست آمده است.

وی ادامه داد: با احیای مرجعیت مدرسه تلاش می‌شود تا از سرمایه‌های اجتماعی مدارس بهره‌مند شویم و خانواده‌ها نیز در این خصوص اعتماد بسیار خوبی را به آموزش و پرورش دارند.

ناصری با اشاره به اهمیت تامین اوقات فراغت دانش آموزان، گفت: ۸۷ هزار نفر از دانش‌آموزان اردبیلی در برنامه‌های اوقات و فراغت آموزش و پرورش مشارکت داشته‌اند.

به گزارش ایرنا ،مهرماه امسال ۲۵۰ هزار دانش‌آموز پایه‌های پیش‌دبستانی تا دبیرستان با حضور در حدود ۱۰ هزار کلاس درس آماده‌سازی شده در سه هزار و ۴۰۰ واحد آموزشی استان اردبیل سال تحصیلی جدید را شروع کرده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.