عباس جنگی مرنی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: در حال حاضر عملیات برج آبگیر سد یامچی اردبیل با جدیت ادامه داشته و با تمهیدات انجام یافته این برج تا خرداد سال آینده تکمیل می‌شود.

وی بیان کرد: در جهت شناسایی و جلوگیری از منابع آلاینده به مخزن سد یامچی، گروهی متشکل از فرمانداری اردبیل، آبفا، محیط‌زیست و شرکت آب منطقه‌ای با هماهنگی اداره سد یامچی از سد بازدید می‌نمایند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل اظهار داشت: با شروع سال زراعی جدید کلیه تمهیدات جهت آبگیری انجام شده  و در ۸۰ روز سپری شده به میزان ۱۲.۵ میلیون مترمکعب آب به مخزن وارد شده و موجودی مخزن در حال حاضر بالغ بر ۱۷ میلیون مترمکعب است.

جنگی گفت: با پایان یافتن عملیات اجرای برج آبگیر سد یامچی، تداوم بارش نزولات آسمانی و جمع‌آوری کلیه رواناب‌های منتهی به مخزن، حجم سد تا ۵۵ میلیون مترمکعب قابل افزایش است.

 مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل همچنین با اشاره به تجمیع چاه‌های داخل شهر و افزایش دبی انتقال به مخزن شورابیل بیان کرد: سعی در جلوگیری از کاهش فشار در زمان پیک مصرف در تابستان سال آینده خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه آبگیری مخزن سد یامچی جهت تامین نیازهای شرب و کشاورزی تداوم خواهد یافت افزود: میزان بارندگی‌ها از ابتدای سال آبی ۹۹-۹۸ تاکنون در حوضه آبریز سد یامچی به مرز ۷۸ میلی متر رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد افزایش داشته است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.