عباس جنگی مرنی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات تکمیل سیفون انتقال آب به اراضی مصوب بخش ارشق در داخل طرح شبکه آبیاری سبلان از هفته آتی شروع می شود و تا تابستان سال آینده در صورت تامین منابع مالی و مساعدت مسئولان شهرستان مشگین شهر تکمیل و  احداث و بهره برداری از آن آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه شبکه آبیاری سبلان در پایاب سد مخزنی سبلان در حوضه آبریز رودخانه قره‌سو قرار دارد افزود: بر اساس مصوبه شورای بانک‌های عامل کشور، بانک توسعه تعاون مبلغ ۶۰۰میلیارد ریال برای تکمیل شبکه آبیاری پایاب سد سبلان اختصاص داده که باید در ۲ قسط در اختیار شرکت آب منطقه‌ای استان قرار گیرد .

جنگی افزود: هدف از اجرای شبکه انتقال و توزیع آب سد سبلان خروج روزانه ۳۵ میلیون متر مکعب آب سد سبلان  جهت آبیاری  اراضی واقع شده در پایاب این سد است.

او بیان کرد: محدوده این طرح پنج هزار و ۶۰۰ هکتار است که با اجرای شبکه آبیاری مدرن موجب توسعه کشاورزی و افزایش بهره‌وری در باغات و مزارع منطقه خواهد شد.

جنگی بیان کرد: تکمیل شبکه آبیاری سد سبلان  موجب شکوفایی بخش کشاورزی و باغی در بخش‌های ارشق مشگین شرقی خواهد بود.

وی حجم کل مخزن سبلان ۱۰۵ میلیون متر مکعب ، ارتفاع سد  ۸۹ متر وطول تاج آن را  ۳۰۴متر اعلام کرد و گفت:با تکمیل این طرح بخشی از مطالبات بحق مردم منطقه برطرف می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.