سعید شهند روز یکشنبه در نشست با فرماندار مشگین‌شهر گفت: این طرح با هدف جلوگیری از سرایت آلودگی‌های احتمالی معادن استان به مناطق مسکونی و تخریب محیط زیست انجام می‌شود.

وی افزود: معدن هماتیت روستای موئیل از جمله معادنی است که بدون اخذ مجوزهای لازم از اداره محیط زیست اقدام به فعالیت کرده بود که با همکاری فرمانداری مشگین‌شهر و دستگاه قضایی تعطیل شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل همچنین در بازدید از منطقه شکار ممنوع انزان از آغاز طرح بررسی وضعیت زیستگاه‌ها و پاسگاه‌های محیط‌بانی و افزایش اقدامات حفاظتی محیط زیست خبر داد.

 وی گفت: منطقه شکار ممنوع انزان زیستگاه گونه‌های جانورانی مهم و حمایت شده‌ای همچون خرس قهوه‌ای و پرندگان نادر است که دارای قابلیت‌های ویژه اکولو‍ژیکی و رویشگاه غنی جنگلی است.

او تشریح کرد: محیط‌بانان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مشگین‌شهر  از منطقه‌ای به وسعت ۴۲ هزار هکتار به عنوان منطقه شکار ممنوع حفاظت می‌کنند.

وی افزود: طبق قوانین و مقررات محیط زیست هرگونه تیراندازی و شکار گونه‌های جانوری در منطقه یادشده غیرقانونی بوده و جرم تلقی می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل هدف از اعلام ممنوعیت شکار در منطقه را حفاظت بیشتر از تنوع‌زیستی ارزشمند منطقه انزان ، جلوگیری از شکار بی‌رویه و افزایش نسل

گونه‌های جانوری دانست.

منطقه شکار ممنوع انزان در قسمت جنوب غربی مشگین‌شهر از ارتفاعات متصل به اثر طبیعی ملی سبلان محسوب می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.