لطیف عبدالله زاده  روز شنبه در جمع دهیاان و روسای شوراهای روستایی بیله سوار مغان افزود:  در مجموع ۸۷ هزار واحد مسکونی در روستاهای استان نیاز به مقاوم سازی داشته  که با برنامه ریزی های صورت گرفته تاکنون ۵۵ هزار واحد مقاوم سازی شده است. 

وی عنوان کرد: استان اردبیل در بحث مقاوم سازی رتبه ششم را دارد و در صورتی که بتوانیم هر سال هفت هزار واحد مسکن روستایی را مقاوم سازی کنیم طی پنج سال آینده تمامی مسکن روستایی استان  مقاوم سازی خواهد شد. 

معاون بنیاد مسکن استان اردبیل با بیان اینکه بنیاد مسکن  در۲۲ شهر و ۲۸ بخش استان طرح مقاوم سازی مسکن روستایی را انجام می دهد، افزود:  ۶۰درصد واحدهای مسکونی شهرستان بیله سوار نیز مقاوم‌سازی شده‌اند.

حسن قبادی فرماندار بیله‌سوار هم با اشاره به اهمیت مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی اظهار کرد: مقاوم سازی نوعی پیشگیری برای کاهش خسارت بلاهای طبیعی بوده و  دهیاران ضمن اطلاع‌رسانی و بررسی روستاها  شرایط را برای استقبال روستاییان از این طرح فراهم نمایند.

وی با اشاره به اینکه جذب تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی برنامه‌ریزی و همکاری بانک‌های عامل را می طلبد افزود: جامعه روستایی ما نیازمند خدمات بهتر و شایسته‌تر بوده و این خدمات نیز با همکاری و همراهی ادارات مرتبط امکان پذیر است.

قبادی عنوان کرد: دهیاران طی دو هفته فرصت دارند تا ضمن اطلاع رسانی و شناسایی واحدهای کم ‌مقاوم ،فرم شناسایی واحد های کم‌دوام و بی‌دوام را شناسایی و تکمیل و به بنیاد مسکن شهرستان ارائه نمایند.

وی افزود: شهرداری شهر بیله سوار و جعفرآباد  نیز ضمن شناسایی و اطلاع رسانی در خصوص واحدهای مسکونی کم‌دوام و بی‌دوام در نقاط شهری بر معرفی متقاضیان به بنیاد مسکن جهت استفاده از تسهیلات مقاوم سازی اقدام نمایند.

بیبله سوار در شمال اردبیل و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.