سردار اسماعیلی  پهارشنبه در حاشیه بازدید از طرح گازرسانی به منطقه نمونه گردشگری و تفرجگاه ازناو خلخال با اشاره به جایگزینی گاز طبیعی به جای سوخت فسیلی در واحدهای صنعتی افزود: استان اردبیل به لحاظ وجود شهرک‌های صنعتی و صنایع تبدیلی گسترده در این زمینه عملکرد مناسبی داشته و امسال  بیش از چهارهزار و 731 متر مکعب در ساعت گاز طبیعی به واحدهای صنعتی و  مصرف کننده عمده اختصاص یافته است.

وی با تأکید بر لزوم تلاش شرکت گاز استان در گازرسانی به صنایع در سال رونق تولید بیان داشت: در حال حاضر قرارداد گازرسانی به 85 واحد صنعتی و مصرف کننده عمده منعقد شده و  با انتخاب پیمانکار واجد شرایط عملیات اجرایی این پروژه ها اجراء خواهد شد.

اسماعیلی با بیان اینکه در حال حاضر پروژه گازرسانی به 185 مصرف‌کننده عمده و صنایع در دست اجرا می‌باشد، بیان کرد: رونق تولید و کاهش موانع تولید از رویکردهای شرکت گاز استان  در سال جاری می‌باشد و در جهت نیل به این هدف با برنامه‌ریزی و تشویق صاحبان صنایع اقدامات ارزنده ای  انجام گرفته است.

وی گفت:  تا کنون گاز 111 واحد صنعتی  شهرستان خلخال تامین شده ودر صورت درخواست هر کدام از صنایع در حال احداث برای بهره‌مندی از گاز طبیعی این شرکت با سرمایه‌گذاران طرح‌های صنعتی و تولیدی منطقه همکاری خواهت داشت.

او  با اشاره به اینکه  عملیات گازرسانی به منطقه نمونه گردشگری ازناو خلخال از اواسط تابستان امسال آغاز شده است افزود: با توجه به درخواست فرماندار این شهرستان مبنی بر تسریع در  عملیات اجرایی این پروژه با وجود شرایط سخت جوی در منطقه اجرای ایجاد خط لوله انتقال گاز به ازناو متوقف نخواهد شد.

اسماعیلی  اظهار کرد:با پایان گازرسانی این طرح زمینه برای بهره‌برداری چند طرح گردشگری در این تفرجگاه از جمله مجموعه قصرهای چوبی، هتل پنج ستاره در حال احداث و چندین طرح کوچک و بزرگ گردشگری  فراهم می‌شود.

وی تاکید کرد که  این شرکت اجرای عملیات گازرسانی به طرح‌های سرمایه‌گذاری در  بخش گردشگری در مناطق مختلف این استان  را در اولویت کاری قرار داده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.