سردار اسماعیلی روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از طرح‌های گازرسانی روستایی خلخال به خبرنگار ایرنا افزود: با بهره‌برداری از این طرح‌ها شاخص بهره‌مندی جمعیت روستایی استان از گاز طبیعی از ۹۴ درصد فعلی به ۹۸ درصد افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه هزار و ۲۹۱ روستای استان از گاز طبیعی برخوردار هستند، اظهارداشت: از مجموع روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان ۵۶ روستا فاقد گاز طبیعی و شبکه گازرسانی هستند که از این تعداد پنج روستا در شهرستان خلخال واقع شده است.

او گفت: طرح‌های گازرسانی به ۷۹ روستای بالای ۲۰ خانوار خلخال پیش از این اجرا شده و امسال نیز ۱۸ طرح گازرسانی در حال اجرا و تکمیل است که با بهره‌برداری از این طرح‌ها، شاخص بهره‌مندی جمعیت روستایی این شهرستان از گاز طبیعی از ۸۵ درصد فعلی به ۹۵ درصد می‌رسد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل همچنین با اشاره به کوهستانی بودن تمام مناطق خلخال افزود: هزینه گازرسانی به یک روستای واقع در مناطق صعب‌العبور این شهرستان ۱۰ برابر هزینه اجرای طرح‌های گازرسانی روستایی در مناطق دشت شمال استان است.

او اظهارداشت: همین امر در اجرای طرح‌های گازرسانی روستایی این شهرستان تاثیر گذاشته و بی‌رغبتی پیمانکاران طرح‌های گازرسانی طرف قرارداد شرکت گاز استان برای شرکت در مناقصه‌های طرح‌های گازرسانی روستایی این منطقه موجب تاخیر در زمان اجرای این پروژه‌ها شده است.

وی با اشاره به بدهی ۷۰۰ میلیارد ریالی مشترکین به شرکت گاز استان اردبیل افزود: افزایش بدهی معوقه مشترکین گاز موجب کاهش نقدینگی این شرکت شده و بر روند اجرای طرح‌های گازرسانی روستایی تاثیر گذاشته است.

اسماعیلی گفت: بدهی معوقه مشترکین شرکت گاز شهرستان خلخال به ۴۳ میلیارد ریال رسیده که با احتساب وجود ۳۰ هزار مشترک گاز سرانه بدهی هر یک از مشترکین به این شرکت یک میلیون و ۶۰۰ هزار ریال می‌شود.

وی از اجرای طرح فیش‌ها و قبوض کاغذی مصرف گاز مشترکین از آذرماه امسال در استان اردبیل خبر داد و افزود: اجرای این طرح بصورت تدریجی بوده و همزمان با ارسال پیامک مصرف گاز به تلفن همراه مشنرکین قبض کاغذی نیز صادر خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.