عباس جنگی روزسه شنبه  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تصفیه خانه آب شرب خلخال با حجم سالیانه ۶ میلیون مترمکعب به روش BOT توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی در حال اجراست و ۶۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی اضافه کرد: ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار  از صندوق توسعه ملی برای تکمیل پروژه اختصاص یافته و ۶۰ میلیارد ریال  آن در روزهای اخیر به سرمایه‌گذار پرداخت شده و عملیات اجرایی نیز  سرعت گرفته است.

جنگی درباره عملیات اجرایی پایاب سد گیوی گفت: نشست هم‌اندیشی با مدیر شعب بانک کشاورزی استان باهدف تعامل بیشتر برای اجرای تفاهم‌نامه در این باره  برگزار و تامین مالی احداث شبکه آبیاری پایاب سد گیوی هم مورد بررسی قرار گرفت.

وی بیان کرد: در این نشست نحوه اجرای تفاهم‌نامه بین  شرکت آب منطقه ای اردبیل و بانک‌های مشارکت کننده با مدیریت بانک کشاورزی برای تامین مبلغ ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار مالی مورد نیاز برای اجرای شبکه آبیاری گیوی بررسی و هماهنگی لازم انجام شد تا نسبت به انتخاب پیمانکار و شروع عملیات تسریع شود.

جنگی افزود: با تکمیل پایاب گیوی بیش از سه هزار هکتار اراضی منطقه زیر پوشش قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل درباره تکمیل و بهره‌برداری از سد و پایاب  احمدبیگلو مشگین‌شهر هم گفت: این سد و شبکه آماده افتتاح است.

جنگی افزود: با تکمیل این سد و شبکه  بیش از ۲هزار هکتار از اراضی این شهرستان تحت پوشش آبیاری مدرن قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: تامین آب شرب مشگین‌شهر، تامین آب کشاورزی ۲هزار و ۳۵ هکتار از اراضی و تامین حقابه زیست محیطی و بخش صنعت با بهره‌برداری از این سد ممکن خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل ظرفیت مخزن این سد را ۲۷ میلیون مترمکعب اعلام کرد وگفت:بهره برداری از این طرح تحول بزرگی را در منطقه ایجاد می کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.