علیرضا خلیلی روز دوشنبه در جلسه کمیسیون کارگری خلخال افزود: این شهرستان از لحاظ پایین بودن تنش‌ها و اختلافات کارگری و کارفرمایی رتبه نخست استان اردبیل را به خود اختصاص داده است.
وی گفت: در این مدت ۱۸۷ پرونده اختلاف در هیات تشخیص اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی خلخال تشکیل شده که پس از بررسی  ۵۲ پرونده از مجموع این پرونده‌ها منجر به صلح و سازش بین کارگران و کارفرمایان شده است.

وی اظهارداشت: برای ۱۲۳ پرونده نیز رای صادر شده که نتیجه آن رسیدن کارگران به حقوق قانونی خود از جمله دریافت حقوق و مزایای معوقه ، دریافت حق بیمه بیکاری ،سنوات خدمت ،پاداش پایان کار،حق اولاد ،حق مسکن و مطالبات کارگران از کارفرمایان می‌باشد.
او همچنین به کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های اختلاف در هیات تشخیص اشاره کرد و افزود: مهلت ۱۵ روزه رسیدگی به پرونده‌های اختلاف در گذشته به هفت روز در اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی رسیده است.

او افزود: با هدف بررسی مسائل و مشکلات جامعه کارگری خلخال جلسات کمیسیون کارگری این شهرستان سه بار و با دعوت از صاحبان سرمایه و کارفرمایان واحدهای بزرگ کارگری منطقه تشکیل شد که نتیجه آنها ۱۴ مصوبه بوده که ۹۰ درصد مصوبات اجرایی شده و تحقق یافته است.
خلیلی اظهارداشت: با افزایش سطح تسهیلات اشتغال روستایی و فراگیر زمینه ایجاد اشتغال در واحدهای تولیدی و صنعتی و مناطق کم‌برخوردار روستایی در این شهرستان فراهم شده است.
او افزود: در حال حاضر بیشترین سطح تسهیلات معرفی شده به بانک‌ها برای ایجاد اشتغال پایدار روستایی در بخش گردشگری و توسعه صنعت توریسم بوده و امسال متصدیان سه هتل بزرگ و نیز چند طرح گردشگری اشتغال‌زا برای دریافت تسهیلات کم‌بهره با کارمزد ۶ درصد و دریافت سرمایه در گردش با کارمزد ۱۰ درصد به بانک‌های عامل معرفی شدند.
فریدون بابایی ،فرماندار خلخال نیز هدف از تشکیل جلسات کمیسیون کارگری را حل مشکل پرداخت حقوق معوقه کارگران مشغول در واحدهای تولیدی ،صنعتی و پروژه‌های عمرانی در حال اجرای این شهرستان ذکر کرد و افزود: دولت نیازی به ارائه آمار کارگران مشغول در واحدهای تولیدی منطقه ندارد و صاحبان این واحدها در انتخاب کارگران و افراد شاغل در واحدهای خود مختار هستند.

او افزود: برای احقاق حقوق کارگران حضور کارفرمایان در این جلسه با ارائه مدارک و مستندات پرداخت حق و حقوق کارگران زیرمجموعه لازم است. 

وی گفت: در حالی که اغلب سرمایه‌گذاران واحدهای تولیدی منطقه بانک‌ها را عامل تاخیر در دریافت تسهیلات بانکی خود معرفی می‌کنند در بسیاری از مواقع عدم انعطاف‌پذیری صاحبان واحدهای تولیدی با شرایط قانونی بانک‌ها عامل اصلی تاخیر و یا توقف پرداخت تسهیلات و مشکل پرداخت حقوق کارگران مشغول بکار در این واحدها می‌باشد.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.