سعید شهند روز پنجشنبه در بازدید از محل دفن زباله‌های شهر خلخال افزود: در طرح‌های پسماند شهری ، دفن و اصولی و بهداشتی زباله‌ها بصورت عاری از هرگونه آلایندگی‌های زیست محیطی مورد تاکید می‌باشد.

او با اشاره به مغایرت مکانی محل دفن زباله فعلی خلخال و نزدیکی آن به شهر و بیمارستان و نیز قرار گرفتن در بالادست مسیر رودخانه هروچای و  ضوابط زیست محیطی ، خواستار تسریع در راه‌اندازی محل جدید سایت و محل دفن زباله‌های این شهر و انتقال زبالهها به سایت جدید شد.
وی گفت: برررسی وضعیت محل دفن زباله‌ها در استان و موضوعات مربوطه از طریق کارگروه‌های مدیریت پسماند استانی و شهرستانی با جدیت پیگیری خواهد شد. 

در ادامه کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست خلخال از اقدامات قانونی انجام یافته در خصوص محل دفن فعلی زباله و  مکان‌یابی سایت جدید پسماند و روند پیشرفت کار گزارشی را به مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ارائه کردند.   
محل دفن فعلی زباله‌های شهر خلخال در مجاورت مناطق مسکونی این شهر واقع شده و انتقال روزانه بیش از ۶۰ تن زباله به این محل همراه با انتقال زباله‌های روستاهای مجاور شهر به آن مشکلات زیست محیطی مختلفی را ایجاد کرده و فراوانی غذا در این محل نیز موجب تجمع حیوانات وحشی شده است.

صباح‌الدین برزگر ،سرپرست شهرداری خلخال نیز گفت: مطالعات راه‌اندازی سایت پسماند زباله‌های جدید این شهر در منطقه شیخ‌جانلو در ۲۴ کیلومتری از مرکز شهرستان پایان یافته و با ارائه طرح از سوی مشاور عملیات اجرایی این پروژه در آینده‌ای نزدیک آغاز خواهد شد.

او اظهارداشت: تا زمان راه‌اندازی محل جدید شهرداری خلخال برای پوشش کامل زباله‌های انباشت شده و جلوگیری از پراکندگی زباله‌های سبک به اطراف در این محل با استفاده از خاک و انتقال نخاله‌های ساختمانی تلاش می‌کند.

راه‌اندازی محل جدید دفن زباله‌های شهر خلخال از ۲۰ سال پیش در جلسات مختلف این شهرستان طرح ولی تاکنون هیچ یک از طرح‌های پیشنهادی عملیاتی نشده و ادامه فعالیت محل قبلی دفن زباله‌ها نیز سلامتی شهروندان را تهدید می کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.