صلاح‌الدین برزگر روز سه‌شنبه در جلسه کارگروه مدیریت پسماند خلخال افزود: مطالعات سایت شیخ‌جانلو به عنوان محل جدید دفن زباله‌های شهر خلخال به پایان رسیده و مقدمات

راه‌اندازی این محل فراهم شده است.

وی گفت: مطالعات اولیه محل جدید راه‌اندازی سایت محل دفن زباله‌های خلخال در سال ۸۸ انجام و در سال ۹۴ ارزیابی زیست محیطی آن پایان یافته و مورد تایید قرار گرفته و در سال ۹۷ کلیات این طرح مورد تایید کارگروه مدیریت پسماند استان اردبیل واقع شده است.

او اظهارداشت: مطالعات و مشاوره فاز اول طرح جدید پسماند شهر خلخال ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با توجه به پیشرفت ۸۵ درصدی فاز نهایی و ارائه نقشه‌های طراحی از سوی مشاور به شهرداری این محل تا آذرماه امسال برای اجرای عملیات پروژه آماده خواهد شد.

برزگر افزود: محل جدید پسماند زباله‌های خلخال در ۱۸ کیلومتری از مرکز شهر فاصله داشته و برای انتقال زباله‌ها به این محل نیاز به احداث یک جاده ۱.۵ کیلومتری دسترسی به محل سایت پسماند زباله است.

او بیان‌کرد: فاز اول سایت جدید در سطح ۶ هکتار شامل ساختمان نگهبانی ،اداری ،باسکول ،فضای سبز،سلول‌های نگهداری زباله و مخزن جمع‌آوری شیرابه با طراحی اصول فنی و مهندسی احداث شده و برای طرح توسعه آن با توجه به پیش‌بینی افزایش جمعیت ۶ هکتار نیز در آینده به این سایت اضافه می‌شود.

سرپرست شهرداری خلخال گفت: علاوه بر ۶۰ تن زباله تولیدی شهر زباله‌های روستاهای بزرگ اطراف نیز به محل فعلی دفن زباله‌های این شهر انتقال داده می‌شود و شهرداری تا زمان راه اندازی محل جدید پسماند و برای پیشگیری از آلودگی زیست محیطی با حمل خاک از محل‌های دیگر نسبت به پوشش کامل زباله‌ها و پیشگیری از پراکندگی آنها بصورت روزانه عمل می‌کند.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.