فاروق سخنور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مکان جدید برای سایت زباله شهری مهاباد تعیین شده و شهرداری در مدت پنج ماه (آذر امسال) زیرساخت‌های لازم را برای انتقال سایت به این مکان فراهم می‌کند.

وی با اشاره به انتخاب مکان مناسب برای انتقال سایت نیز افزود: این مکان طبق بررسی‌ها و انجام کارهای کارشناسی انتخاب شده و مشکلات زیست محیطی و  مزاحمتی برای شهروندان ندارد.

وی اضافه کرد: پس از انتقال سایت زباله شهری به مکان جدید و پایان دپو در سایت سیدآباد، محوطه این سایت خاک پوشانی و به احتمال زیاد در آینده به فضای سبز شهری تبدیل می‌شود.

سخنور گفت: این اداره در خصوص مشکلات زیست محیطی سایت سیدآباد علاوه بر شکایت از نهادهای مرتبط، اخطاریه برای شهرداری مهاباد نیز صادر کرده و خواستار توقف ورود پسماندها به این سایت شده است.

وی اظهار داشت: شهرداری مهاباد نیز متعهد شده تا زمان انتقال به سایت جدید، ضمن دپو استاندارد پسماندها در سایت سیدآباد و خاک‌پوشانی آن، قسمتی از خیابان‌ها و معابر عمومی روستای سیدآباد را نیز جدول‌گذاری و آسفالت کند.

در شهر ۱۷۰ هزار نفری مهاباد، روزانه بالغ بر ۱۶۰ تُن زباله تولید و پس از انتقال به سایت زباله شهری در نزدیک روستای سیدآباد، به صورت غیراستاندارد مدفون می‌شود.

 ظرفیت سایت زباله سیدآباد هم‌اکنون به طور کامل تکمیل شده و اقدامات شهرداری برای مهار شیرابه و فنس‌کشی اطراف آن جوابگوی موارد بهداشتی و زیست محیطی این منطقه نیست.

روستای سیدآباد در ۱۵ کیلومتری شرق شهر مهاباد واقع شده است و یکهزار و ۷۰۰ نفر جمعیت دارد.

۳۰۲۰/۶۱۸۵/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.