رضا شمس روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اراضی با اجرای حکم قضایی صادره از محاکم قضایی خلخال در بستر و حریم رودخانه‌ها و در مجاورت روستاها که توسط اشخاص مختلف به صورت غیرقانونی تصرف ،اشغال و حصارکشی شده بود، رفع تصرف شد.

وی گفت: در هفت ماه امسال با تشکیل ۱۷ مورد پرونده تجاوز به حریم و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها و صدور حکم قضایی در دادگستری خلخال بیش از چهار هکتار از اراضی متصرف شده توسط افراد سودجو رفع تصرف شده و با توجه به تشکیل پرونده در دادگاه با صدورحکم قضایی بزودی سه هکتار از اراضی تصرف شده ملی واقع در حریم و بستر رودخانه‌های این شهرستان نیز رفع تصرف و آزاد خواهد شد.

وی به افزایش شدت برخورد با متجاوزان به حریم و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌های این شهرستان اشاره کرد و افزود: اشخاصی که اقدام به تصرف غیرقانونی تصرف اراضی واقع در حریم و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها می‌کنند ، پس از ۲ بار اخطار کتبی و پایان مهلت مقرر برای رفع تصرف به مراجع قضایی شهرستان معرفی می‌شوند.
وی همچنین از لایروبی و پاکسازی رودخانه‌ها و مسیل آب‌های روان این شهرستان در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: تاکنون بیش از یک سوم از مسیر رودخانه و آب‌های روان منتهی به خلخال لایروبی و پاکسازی شده است.
وی گفت: ۱۷ کیلومتر از مسیر رودخانه‌ها و مسیل آب‌های روان در این شهرستان نیاز به لایروبی و پاکسازی دارند و تلاش می‌شود تا با تامین اعتبار مورد نیاز تمام مسیرهای اعلام شده لایروبی شود.
او اظهارداشت: ۶۰ رودخانه و مسیل آب‌های روان به طول ۶۰۰ کیلومتر در این شهرستان وجود دارد و تاکنون ۲۵۰ کیلومتر از این مسیر مطالعه ، تعیین حریم و بستر و میله‌گذاری شده است.
رئیس اداره امور آب خلخال همچنین افزود: صدور حکم در پرونده‌های کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری خلخال و در خصوص افرادی که بدون دریافت پروانه ساخت از شهرداری اقدام به ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها کرده‌اند، بر اساس نظر اداره امور آب شهرستان صورت می‌گیرد.
وی با توصیه به مردم برای پرهیز از هرگونه اقدام به ساخت بنا در حریم و بستر رودخانه‌ها برای پیشگیری از حوادث سیل و طغیان رودخانه‌ها بیان کرد: در صورتی که تشخیص و نظر امور آب خلخال مبنی بر واقع شدن بنا در حریم و بستر رودخانه و مسیل آب‌های روان باشد حکم تخریب و قلع و قمع بنا صادر می‌شود.

رئیس حوزه قضایی شهرستان کوثر نیز از اجرای حکم قضایی و رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی واقع در حریم و بستر رودخانه گیوی‌چایی این شهرستان خبر داد.

آرش جعفری اظهارداشت: در این خصوص علاوه بر رفع تصرف و اعاده به حال سابق این اراضی مبلغ ۹۰ میلیون ریال جزای نقدی برای یک نفر صادر شد.

رئیس حوزه قضایی شهرستان کوثر ارزش ریالی این اراضی را بیش از پنج میلیارد ریال دانست و گفت: پس از طی مراحل و مهلت قانونی داده شده، ضمن اجرای کامل مفاد حکم و رفع تصرف آن، اعیانی‌های موجود نیز در جهت اعاده وضع محل به حال سابق قلع شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.