ناصر عتباتی روز یکشنبه در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی استان اردبیل  گفت:همه مردم در همکاری و هماهنگی با دستگاه‌های متولی باید در بحث حفاظت و صیانت از اموال عمومی و بیت المال چه در امور اراضی و چه در منابع طبیعی ، جنگل ها و محیط زیست جدی باشند.

رییس کل دادگستری استان اردبیل بیان  کرد: اگر دیدگاه مردم و مسئولان درباره حفاظت از عرصه‌های طبیعی اصلاح نشود باز شاهد تخریب و تصرف اراضی ملی خواهیم بود .

عتباتی گفت:شعبه های خاصی برای رسیدگی به پرونده های تخریب مراتع و اراضی ملی تشکیل شده و به موقع رسیدگی لازم به تخلفات صورت می گیرد .

وی اظهار داشت:مردم نباید اجازه فرصت طلبی را به هیچ یک از سودجویان بدهند و هرگونه تخلف را در سریع ترین زمان ممکن به مراجع ذیصلاح گزارش کنند.

رییس کل دادگستری استان اردبیل گفت: در این استان اقدامات خوبی در پیشگیری از تخریب منابع طبیعی و مراتع و نیز جلوگیری از ساخت و سازها و تغییر کاربری‌های غیرمجاز انجام گرفته است.

عتباتی  اضافه کرد: دستگاه قضایی با تخلفات در عرصه تصرف و تخریب اراضی ملی و منابع طبیعی و تضییع حقوق بیت المال و نیز با کسانی که با سهل انگاری خود موجب ضربه به بیت المال می شوند طبق قانون با قاطعیت برخورد می کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل هم باشاره به اینکه  برای حفاظت از منابع طبیعی مشارکت مردم و نهادهای مربوطه الزامی است ، گفت: در سال‌های اخیر جلوی تخریب مراتع و جنگل‌های استان گرفته شده و انتظار می رود مردم مشارکت بیشتری در حفظ منابع طبیعی داشته باشند.

شهامت هدایت  از اجرای پروژه‌ های بیولوژیک، تثبیت مالکیت، مبارزه با آفات و سوخت ‌های فسیلی در ۱۱ شهرستان استان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی خبر داد و افزود:تثبیت ۳۳۰ هزار هکتار از اراضی استان در دستور کار است که بیش از ۷۰ درصد آن تحقق یافته است.

یوسف خدادادی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل هم با تاکید بر لزوم پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی و انجام دقیق وظایف ذاتی از سوی دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط  اظهار داشت: حفاظت و صیانت از منابع طبیعی یک ضرورت انکارناپذیر است.

وی از برخورد قاطع و بدون اغماض دستگاه قضایی استان با متصرفان غیرقانونی و تخریب کنندگان اراضی ملی و منابع طبیعی خبر داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.