به گزارش ایرنا از دادگستری اردبیل ، یوسف خدادادی روز سه شنبه در جلسه پیشگیری از بروز اختلاف در اراضی پایاب سد خدا آفرین افزود: اقدامات پیشگیرانه از تخریب، تعرض و تصرف در این مدت چهار هزار و 320 مورد است و حدود 630 مورد قلع و قمع مستحدثات غیر قانونی در این اراضی اجرا شد.
وی گفت: امسال 6 هزار و 200 هکتار برای اراضی ملی و منابع طبیعی اخذ استان سند رسمی صادر شد.
دبیر شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی استان اردبیل همچنین گفت: در این زمینه 860 مورد رای صادر شده که 620 مورد آن اجرا شده است.
خدادادی اظهار داشت: در این مدت سه هزار و 400 هکتار از اراضی به ارزش بیش از 14 هزار میلیارد ریال به بیت المال اعاده شده است.
وی افزود: دستگاه های متولی ضمن تسریع در واگذاری اراضی پایاب سد خدا آفرین باید نهایت دقت، نظارت و اقدام قانونی و بدون تبیعض در واگذاری ها داشته باشند تا از بروز هرگونه اختلاف مابین اهالی و دستگاه ها پیشگیری شده و فرصت سوء استفاده از فرصت طلبان که با استفاده از خلاء های موجود اقدام به تصرف این زمین ها را دارند، گرفته شود.
وی در زمینه واگذاری معادن استان نیز گفت: در گذشته جریان سویی در واگذاری های معادن بوده لذا تصمیمات خوبی برای برخورد با تخلفات و راهکاری های اساسی برای مقابله و پیشگیری از اینگونه واگذاری ها اتخاذ شد.
دادستان عمومی و انقلاب اردبیل نیز در این جلسه بر لزوم انجام تکلیف ذاتی و قانونی دستگاه ها و نهادها تاکید کرد.
ناصر عتباتی گفت: دستگاه قضایی استان همواره از اقدام قانونی دستگاه ها و مدیران حمایت قضایی می کند لیکن در صورت مشاهده هرگونه تخلف و سهل انگاری در صیانت و حفاظت از منابع طبیعی و بیت المال برخورد های قانونی لازم را اعمال می کند.
استان اردبیل یک میلیون و 50 هکتار مرتع ییلاقی، قشلاقی و میان بند و 65 هزار هکتار جنگل دارد و در دولت یازدهم موضوع مقابله جدی با زمین خواری کلید خورد.
شواهد از اقدام های عملی دولت تدبیر و امید در جهت رفع تخریب و تصرف منابع طبیعی از جمله در استان اردبیل حکایت می کند اما ادامه روند تخریب و تصرف ها نشانگر ناکافی بودن اقدام ها و لزوم همکاری و هماهنگی بین دستگاهی است.
اقدام های صورت گرفته یک بخشی از ماجراست اما برخورد قاطع با متخلفان و سودجویان نقش مهمی در آزادسازی منابع تصرف شده و جلوگیری از دست اندازی بیش از پیش به منابع طبیعی می تواند ایفا کند که این امر جزو وظایف دستگاه قضا عنوان می شود.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.