زعفر احدزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برنامه‌های متنوعی در شیوه‌نامه طرح توسعه کتاب‌خوانی لحاظ شده که هم‌زمان با آغاز هفته کتاب، با حضور فعالان عرصه کتاب و نویسندگان، ویژه‌ برنامه‌های مختلف فرهنگی هُنری و ادبی در مراکز کانون پرورش فکری استان به اجرا گذاشته خواهد شد.

وی بیان‌کرد: کتاب‌خوانی مهم‌ترین فعالیت کانون است و تلاش‌های کارشناسان و مربیان باید بر همین اصل متمرکز باشد.

احدزاده اضافه کرد:رویکردهای جامعی در شیوه‌نامه توسعه کتاب‌خوانی لحاظ شده که بر اساس زمان‌بندی مشخص، از کتاب‌خوانان برتر تجلیل خواهد شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل افزود: یکی دیگر از اقدامات شورای کتاب، تدوین مجموعه‌ ؛قلم یاران؛ در راستای معرفی نویسندگان کتاب مرتبط با حوزه کودک و نوجوان و تاریخ مشاهیر استان است که هم‌زمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی، با معرفی۷۰ نویسنده استانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

او درباره توسعه کتابخوانی در استان گفت: هفت کتابخانه سیار روستایی و شهری و ۲ کتابخانه پستی برای ارائه خدمات فرهنگی ، هنری و ادبی و ترویج فرهنگ مطالعه در مناطق محروم و کم‌برخوردار این استان راه‌اندازی شده است.

احدزاده افزود: موفقیت‌های اخیر گروه سنی کودک و نوجوان استان در زمینه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی گویای تاثیر مفید فعالیت‌های کانون بویژه در ترویج فرهنگ مطالعه در مناطق محروم و کم‌برخوردار روستایی و فراهم کردن زمینه دسترسی آسان این گروه سنی به کتب مورد علاقه با استفاده از کتابخانه‌های سیار در شکل‌گیری شخصیت اعضای کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان است.

وی اظهار داشت: کسب ۱۵ رتبه در جشنواره ۲ سالانه هنرهای تجسمی و توفیق عضو کانون استان در مهرواره شعر کشوری، با اخذ هفت رتبه و دیپلم افتخار بین‌المللی از فستیوال‌های معتبر جهانی که با حضور اکثر کشورهای جهان اتفاق افتاده، گوشه‌ای از فعالیت‌های توسعه محور کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در بخش فرهنگی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.