فردین مولایی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از این پروژه به خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر این پروژه از سمت استان‌های اردبیل و زنجان در حال اجرا است.

وی با اشاره به اجرای عملیات سه دستگاه پل خاص در پروژه راه اصلی خلخال- کلور- درام اظهارداشت:  از این سه دستگاه پل یک دستگاه تکمیل شده و در حال حاضر ۲ دستگاه دیگر نیز با پیشرفت فیزیکی حدود ۸۵ درصد در حال تکمیل است.

او گفت: روند اجرایی پروژه ملی راه‌سازی خلخال- کلور- درام درحال حاضر با حجم خاک‌برداری ۴۰۰ هزار مترمکعب، حجم خاک‌ریزی ۱۰۰ هزار متر مکعب، تهیه و اجرای مصالح روسازی به حجم ۷۵ هزار متر مکعب و تملک اراضی در حدود ۲ هزار متر مربع در حال اجرا است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خلخال گفت: ۴.۵ کیلومتر از جاده کلور- درام واقع در حوزه استحفاظی استان زنجان به اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل واگذار و عملیات اجرایی آن از اول مهرماه امسال شروع شده است.

مولایی اظهار داشت: هدف از اجرای این پروژه مهم عاری بودن این مسیر از هرگونه گردنه برف‌گیر، کاهش فاصله شهرستان خلخال نسبت به مرکز کشور و استان‌های شمالی، افزایش ظرفیت‌های شهرستان به لحاظ مسائل اقتصادی، جذب سرمایه‌گذار و اهداف گردشگری است.

وی با اشاره به تلاش برای آسفالت مسیر هفت کیلومتری زیرسازی شده راه توریستی خلخال به ماسوله در استان گیلان نیز گفت: در صورت مساعد بودن شرایط جوی مسیر آماده‌سازی شده آسفالت و در غیر این صورت به سال آینده موکول خواهد شد.

او اضافه کرد: با تکمیل و بهره‌برداری از این جاده نیز شاهد تاثیر مهم و مثبتی در زمینه‌های جذب سرمایه‌گذار و  گردشگر برای شهرستان خلخال و استان اردبیل خواهیم بود.

رئیس اداره راه و شهرسازی خلخال گفت: در حوزه راه‌های روستایی عملیات اجرایی واریانت روستای گورانسراب، حذف قوس و نقطه حادثه‌خیز و نیز اجرای عملیات روسازی جاده روستای کهران، تامین اعتبار تهیه نقشه‌ها و برآوردهای اولیه جهت اجرای سه پروژه راه روستایی مهم و پرجمعیت شامل سوسهاب، مرجین، اندبیل، آقبلاغ، لرد و میانرودان اقدامات لازم صورت گرفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.