احمد قنبری روز یکشنبه در جلسه ستاد هماهنگی برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل خلخال افزود: تجربه حاصل شده از بحران‌های پیش آمده گذشته حاکی از افزایش سطح آسیب ناشی از بی‌توجهی به اصل پدافند غیرعامل بوده است.

وی بر ۲ گانه سوز کردن سیستم گرمایشی و راه‌اندازی ژنراتورهای برق اضطراری مراکز حساس و حیاتی از جمله بیمارستان‌ها ، مراکز نظامی و انتظامی ، مراکز خدمات‌رسان ، فرمانداری ،دستگاه‌های اجرایی خدمات‌رسان در بحث امداد و نجات و سایر سازمان‌های مهم برای استمرار ارائه خدمات به مردم در مواقع ضروری تاکید کرد.
قنبری ۲ گانه سوز شدن تعدادی از نانوایی‌ها ، انجام مطالعات پدافندغیرعامل و تامین آب شرب مورد نیاز در شرایط اضطراری در تاسیسات آب و فاضلاب شهری و برگزاری همایش و دوره‌های مختلف در سازمان نظام مهندسی با محوریت اجرایی شدن مبحث ۲۱ مقررات ملی ساختمان را از اقدامات صورت گرفته از سوی پدافند غیرعامل خلخال ذکر کرد.
او بیان‌کرد: از ۸۴ واحد نانوایی خلخال ۲۴ واحد مجهز به سیستم حرارتی ۲ گانه سوز بوده و بیشترین آنها مربوط به شهر خلخال است.
وی با بیان اینکه انتظار از مسئولان دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه پدافند غیرعامل عمل به وظایف سازمانی است، اظهارداشت: از شاخص‌های ارزیابی عملکرد سالانه مدیران نوع و نحوه اجرای برنامه‌های پیشگیرانه از حوادث ،کاهش سطح آسیب و اجرای برنامه‌های پدافند غیرعامل در طول سال تعیین شده است.

قنبری تامین زیرساخت‌های لازم برای پدافند غیرعامل در جامعه را برای مقابله با بحران‌های احتمالی ضروری دانست و افزود: پدافند غیرعامل مختص صرف مسائل نظامی نیست بلکه در بحران‌ها و بلایای طبیعی نقش کاربردی داشته و رعایت آن می‌تواند در ایمن‌سازی جامعه و جلوگیری از آسیب‌های ناشی از بلایاهای طبیعی تاثیرگذار باشد.

به گزارش ایرنا ، پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدامات نظامی و صرفا با بهره‌گیری از فعالیت‌های غیرنظامی، فنی و مدیریتی است. پدافند غیرعامل ضرورتی اجتناب‌ناپذیر برای جامعه بوده و اگر در این حوزه بی‌توجه باشیم در مقابل تهدیدها و بحران‌ها آسیب خواهیم دید. از سویی دیگر استمرار فعالیت‎ها و خدمات زیربنایی و نیز تداوم اداره کشور در شرایط سخت با استفاده از اصول پدافند غیر‎عامل امکان‌پذیر می‌‎شود.

با رعایت و عمل به پدافند غیرعامل علاوه بر کاهش هزینه‌ها، هزینه‌های دشمنان در زمان تهاجم دشمن افزایش خواهد داشت.

به گفته مدیرکل پدافند غیرعامل استان اردبیل ، از ۴۳ نوع بلایای طبیعی شناخته شده در جهان، ۳۴ مورد در کشور ما روی می‌دهد و از این تعداد، ۱۷ نوع در استان اردبیل اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.