رئیس مرکز بهداشت ارومیه برای پیشگیری از بروز اپیدمی وبا از تمامی دستگاه‌های حاضر دعوت به همکاری نمود.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، صدقیانی فر در جلسه‌ای که به ‌منظور پیشگیری از بروز اپیدمی و شیوع بیماری وبا با حضور نمایندگان ارگان‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های ذی‌ربط برگزار شد با بیان آماری مختصر از بروز اپیدمی وبا در مناطق مختلف جهان از اهمیت پیشگیری بر درمان تأکید نمود و با بیان راهکارهای مهم در کنترل و مهار این میکروارگانیسم از تمامی دستگاه‌های حاضر دعوت به همکاری نمود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان ارومیه در ادامه بیانات خویش از آب آشامیدنی و در دسترس بودن آن به‌خصوص در مناطق روستایی به‌عنوان مهم‌ترین آیتم کنترلی نام ‌برده و افزود: کلیه روستاها اعم از تحت پوشش و غیر تحت پوشش باید تحت نظارت و کنترل بهداشتی شرکت آبفای روستایی قرارگرفته و همچنین وجود کلر باقی‌مانده در شبکه توزیع آب آشامیدنی امری حیاتی در کنترل التور است.

وی افزود: همچنین کنترل اماکن عمومی نظیر پادگان‌ها و سایر مراکز نظامی و نیز کنترل رستوران‌ها و نیز آبیاری سیفی جات و سبزی‌ها با فاضلاب انسانی را حائز اهمیت دانست و تمرکز هر چه بیشتر تمامی دستگاه‌های اجرایی در کنترل این مهم در پیشگیری از شیوع و بروز را لازم شمرد.

نیک‌روز مسئول واحد بیماری‌های مرکز بهداشت شهرستان ارومیه نیز با ارائه آمار سال‌های گذشته تمامی واحدها و دستگاه‌های حاضر در جلسه را به چالش کشیده و از نظرات و توضیحات آن‌ها استقبال نمود.

به گزارش ایسنا، لزوم نمونه‌برداری بیشتر از موارد مشکوک موردبررسی و مقرر گردید تا در بخش اورژانس بیمارستان‌ها از موارد مشکوک نمونه‌برداری و نتایج آن به واحد بیماری‌های مرکز بهداشت شهرستان ارومیه ارسال گردد.

با توجه به بروز فصل گرما از شهروندان عزیز خواهشمند است تا از مصرف سبزی و سیفی جات بدون گندزدایی (ضدعفونی) اجتناب و با شستشوی اصولی دست‌ها با آب و صابون از احتمال ابتلا به بیماری‌های روده‌ای در امان بمانند.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.