بهنام بهشتی روز پنجشنبه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا افزود: عطاری‌ها حق فروش متادون و حتی قرص‌های مربوط به بیماری‌های اعصاب و روان را ندارند و در صورت مشاهده ارگان های ذیربط با آنان برخورد قانونی می‌کنند.

وی بیان کرد: برخی از عطاری‌ها اقدام به فروش داروهایی برای چاقی و یا لاغری می‌کنند که این داروها نیز اعتیادآور بوده و فروش آن ممنوع است.

بهشتی از برگزاری نشست‌های ویژه برای عطاری‌های استان در این خصوص خبر داد و گفت: تمام عطاری‌های استان نسبت به عواقب این داروها آگاه‌‍سازی شده‌اند و یاری‌گران اجتماعی در روند فعالیت عطاری‌ها در این زمینه نظارت خواهند کرد.

وی با توصیه اکید به خانواده‌ها برای مراقبت از فرزندان خود در خصوص گرایش به مصرف مواد مخدر، بیان کرد: بیشتر خانواده‌ها معمولا پس از گذشت پنج سال از گرفتاری فرزندان خود در دام اعتیاد مطلع می‌شوند و این زمانی است که دیگر نمی‌توانند اقدامی برای درمان او داشته باشند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان افزود: در راستای پیشگیری از آسیب اعتیاد برای نوجوانان ، اقدامات پیشگیرانه در اطراف مدارس و مراکز آموزشی و باشگاه های ورزشی و دانشگاه‌های استان انجام گرفته و  تمامی مغازه‌ها و دکه‌های روزنامه فروشی در نزدیکی مدارس تحت نظارت قرار گرفته و در صورت وجود موارد مشکوک اقدامات قانونی انجام  می‌گیرد.

بهشتی بیان کرد: در صورت مشاهده موادر مشکوک خانواده و اولیای مدارس می توانند مراتب را با شماره 09628 در میان بگذارند.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.